آخرین خبرهااسلایدرخبر داغ

اختصاصی ؛ بحران مدیریت در شرکت آب فاضلاب روستایی گیلان/ جایی که پیمانکار برای کارفرما تعیین تکلیف می کند!

بی تدبیری و سوء مدیریت در شرکت آب فاضلاب روستایی استان گیلان نیز در سالهای اخیر زاییده همین بحران مدیریت است تا جایی که پیمانکاران این سازمان در سایه ضعف مدیران و در راس هرم مدیر عامل شرکت آب فاضلاب روستایی استان گیلان به خود اجازه می دهند در راستای احقاق حقوق قانونی خود اموال شرکت را به نفع خود ثبت و ضبط نمایند

اختصاصی تدبیر شرق : مسأله بحران مدیریت در ساختار مدیریتی ایران و این‌که در برخی از عرصه‌های مدیریتی در کشور، مدیران از تجربه‌ و دانش کافی درجایگاه خود برخوردار نیستند را می‌توان از جنبه‌های گوناگون بررسی کرد. ضعف مدیریت‌ها در سال‌های اخیر را از آنجا می‌توان متوجه شد که به‌رغم سرمایه‌گذاری‌های هنگفت و اجرای هزاران طرح بزرگ و کوچک، اثرات اقتصادی آنها در کشور، متناسب با حجم سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات انجام شده نیست.
چنانچه بخواهیم تعریف دقیقی از بحران بگوییم، باید آن را با توجه به تناسب شرایطی که افراد در آن هستند، تعریف کرد. بیشتر مدیرانی که در تصمیم‌گیری‌های کلان دخالت دارند، یا تجربه مدیریتی در بخش‌های کلان نداشتند و یا اگر داشتند، حیطه فعالیتشان در اندازه‌ای نبوده که قادر به مدیریت یک مجموعه کلان در حد وزارتخانه، سازمان‌ها یا شرکت‌های بزرگ باشند.
گاه تصمیم‌گیری اشتباه این مدیران ضعیف که در برخی از آنها سبب بحران شده، به دلیل فشار‌هایی است که از بیرون یا درون سازمان به این مسئولان وارد می‌شود. مدیرانی که استقلال تصمیم‌گیری در عرصه کاری خود را ندارند و تصمیماتشان وابسته به نظرات افراد پشت پرده است، افرادی هستند که به خاطر لیاقتشان به این مناصب نرسیدند و حتی در برخی مواقع، این افراد تنها بر این صندلی‌ها نشسته‌اند، اما عملا صاحب این مناصب نیستند؛ بنابراین، فشارهای عصبی و گرفتار شدن در یک بحران، می‌تواند برای مدیری که آمادگی کنترل گرداب وقایع و همچنین واکنش‌های هیجانی خود را ندارد، فاجعه‌آمیز باشد.
بی تدبیری و سوء مدیریت در شرکت آب فاضلاب روستایی استان گیلان نیز در سالهای اخیر زاییده همین بحران مدیریت است تا جایی که پیمانکاران این سازمان در سایه ضعف مدیران و در راس هرم مدیر عامل شرکت آب فاضلاب روستایی استان گیلان به خود اجازه می دهند در راستای احقاق حقوق قانونی خود اموال شرکت را به نفع خود ثبت و ضبط نمایند . این در حالی است که شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان در بحث های فنی و کیفیت آب شرب روستایی نیز همواره خالی از اشکال و ابهام نبوده و حال به دلیل عدم تامین مطالبات مالی پیمانکاران خود با شکایت های متعدد قضایی و اخیرا توقیف خودرو های سازمان در مرکز استان و برخی شهرستان ها مواجه گردیده است. با توجه به اینکه این روزها زمزمه هایی در جهت ادغام شرکت های آب فاضلاب شهری و روستایی به گوش می رسد این سوال از ذهن میگذرد که آیا بحران مدیریتی در شرکت آب فاضلاب روستایی استان گیلان تا چه حد می تواند جایگاهی برای ادامه همکاری مدیر عامل این شرکت را با سازمان مطبوع تضمین نماید؟!!

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا