آخرین خبرهااستان هابا جوانانفوری

امکان بهره گیری دانشجویان دانشگاه گیلان از داشته های علمی کشور فراهم شد

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری: اتصال دانشگاه گیلان به شبکه علمی کشور زمینه استفاده وسیع تر از داشته های علمی موجود در کشور را برای این دانشگاه میسر می کند.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛منصور غلامی در حاشیه مراسم اتصال دانشگاه گیلان به شبکه علمی کشور با اشاره به اهمیت فناوری های پیوسته و یکنواخت جهت ارتقاء دانشگاه ها در کشور اظهار کرد: مرکز اتصال داده های دانشگاه گیلان علاوه بر تامین شبکه اینترنتی برای دانشگاه و پایگاه علمی زمینه مناسب جهت استفاده دانشگاه از منابع علمی سایر مراکز و دانشگاه های دیگر کشور است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه گیلان یکی از مهمترین دانشگاه های گیلان است ادامه داد: این اتصال زمینه هم افزایی طرح کلی شبکه علمی کشور و استفاده وسیع تر از  داشته های علمی کشور را برای دانشگاه میسر می کند.

غلامی با بیان اینکه اکثر دانشگاه های بزرگ به شبکه علمی وصل می شوند افزود: زیرساخت و مرکزیت شبکه علمی کشور سازمان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اتصال واحدهای پراکنده منبع اطلاعات و داده های علمی به یکدیگر منجر به صرفه جویی در هزینه های تامین منابع و دسترسی به استفاده از منابع در سطح وسیع تر می شود.

غلامی در پایان خاطر نشان کرد: شبکه علمی یک پشتیبان علمی برای دانشگاه ها است که همه دانشگاه ها به تدریج وصل می شوند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا