آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشی

پیروزی پر گل آبی‌ها مقابل فولاد در اهواز؛ روز خوب استقلال با شاهکار خارجی‌ها

مصاف استقلال و فولاد خوزستان

مصاف استقلال و فولاد خوزستان با حساب ۳ بر یک به نفع شاگردان شفر به پایان رسید.آن هم در روزی که سه بازیکن خارجی این تیم درخشش خیره کننده‌ای داشتند.

به گزارش تدبیرشرق؛ از هفته بیستم لیگ برتر، فولاد خوزستان از ساعت ۱۵ میزبان استقلال بود که این بازی با برتری ۳-۱ آبی‌پوشان به پایان رسید. گادوین منشا در دقیقه ۱۶ و آیاندا پاتوسی در دقیقه ۴۰ و ایسما در دقیقه ۹۴ برای استقلال گل زدند و تکل گل فولاد توسط بیت سعید در دقیقه ۳۸ به ثمر رسید.

گزارش بازی

دو تیم برای رسیدن به پیروزی، بازی را هجومی آغاز کردند و در دقایق نخست چند موقعیت نسبتاً خطرناک خلق شد. خطرناک‌ترین موقعیت بازی در دقیقه ۱۶ منجر به گل استقلال شد. ارسال بلند فرشید باقری از فاصله حدوداً ۵۰ متری، پشت سر مدافعان فولاد روی پای گادوین منشا نشست و شوت روی پای این مهاجم با برخورد به تیرک افقی به گل نخست استقلال تبدیل شد.

دقایقی بعد، در شلوغی مقابل محوطه جریمه استقلال، توپ،پشت بازیکنان استقلال به میرزایی رسید اما ضربه این بازیکن از فاصله بسیار کم در چارچوب نبود و شانس خوب گلزنی برای فولاد از دست رفت. عجله دو تیم برای زدن گل‌های بعدی، موجب افزایش اشتباهات و ناتوانی در خلق موقعیت گل شد. ۲۰ دقیقه بعد از گل نخست استقلال، پاتوسی شانس خودش را برای زدن گل امتحان کرد که توپ از فاصله ۲۵ متری در آغوش مرادیان قرار گرفت.

در دقیقه ۳۸ و در حالی که بازی آرام دنبال می‌شد، فولاد به گل تساوی دست یافت. حسین بیت سعید روی پاس کوتاه آکاهوشی گل نخست تیمش را وارد دروازه حسینی کرد.

هنوز دو دقیقه از گل فولاد نگذشته بود که، مهاجم اهل آفریقای جنوبی استقلال در دقیقه ۴۰، گل دوم تیمش را به ثمر رساند. ارسال بلند مقابل محوطه جریمه فولاد، لمس توپ توسط صیادمنش و پاس در عرض منشا مقابل محوطه شش قدم، پاتوسی را صاحب موقعیت خوبی کرد و او به راحتی دروازه فولاد را گشود.

نیمه دوم

فولاد نیمه دوم را بسیار خطرناک شروع کرد و دو فرصت گل بسیار عالی از دست این تیم رفت. در دقیقه ۵۰، حسن بیت سعید می‌توانست دروازه خالی استقلال را از فاصله چند قدمی باز کند که تعادلش را از دست داد و توپ از مقابل او گذشت. در ادامه فولاد موقعیت‌های گل دیگری هم داشت که بازیکنان این تیم نتوانستند از این فرصت‌ها بهره ببرند.

مشکوک‌ترین صحنه نیمه دوم به برخورد توپ با دست وریا غفوری در داخل محوطه جریمه استقلال اختصاص داشت که بر خلاف بازیکنان فولاد، داور این صحنه خطای پنالتی ندانست.

در ادامه استقلالی‌ها نیز خودی نشان دادند و در حدود دقیقه ۵۸ بازی می‌توانستند روی دو موقعیت به گل سوم برسند که اینطور نشد. از طرفی اضافه شدن رافائل مسی به ترکیب فولاد، قدرت هجومی این تیم در نیمه دوم را افزایش داد و فشار بیشتری به دروازه‌بان و خط دفاعی استقلالی وارد شد که آن‌ها به خصوص حسینی به خوبی واکنش نشان دادند.

در دقیقه ۷۴، سید حسین حسینی به موقع به ضربه میرزایی واکنش نشان داد و توپ او را به کرنر فرستاد تا دروازه تیمش بسته بماند. فرشید باقری باز هم پاس خوب دیگری برای بازیکننا تیمش فرستاد و اسماعیلی با کنترل خوب، با مرادیان تک به تک شد که پاس او را دروازه‌بان فولاد به کرنر فرستاد. چهار دقیقه بعد فولاد می‌توانست با ضربه چیپ و فنی پریرا به گل برسد که منتظری به موقع توپ را از روی خط برگشت داد.در آخرین ثانیه‌های بازی، ایسما که به جای منشا به میدان آمده بود، گل سوم استقلال را به ثمر رساند تا به این ترتیب، هر سه بازیکن خارجی جدید آبی‌ها در این بازی گل زده باشند.

حاشیه های بازی استقلال و فولاد

* تماشاگران استقلالی بیشتر از اهوازی ها بودند. در شرایطی که قرار بود ۱۰ درصد از سکوها به طرفداران میزبان اختصاص یابد، اما بیش از ۲۰ درصد ورزشگاه را تماشاگران استقلال به خود اختصاص دادند.

* تماشاگران استقلال در چند نوبت علیه عادل فردوسی‌پور مجری برنامه نود شعار دادند.

* افشین قطبی سرمربی فولاد خوزستان هنگام ورود به زمین از سوی تماشاگران اهوازی مورد تشویق قرار گرفت.

* ایمان مبعلی که اعلام کرده بود پیش از بازی از دنیای فوتبال رسما خداحافظی می‌کند، قبل از آغاز بازی سوی مسئولان، تماشاگران دو تیم مورد تقدیر قرار گرفت.

*اللهیار صیادمنش، مهاجم تیم فوتبال استقلال در دقیقه ۷۰ دیدار این تیم فوتبال فولاد خوزستان از ناحیه پشت پای خود آسیب دید و به پس از تعویض، با برانکارد به رختکن انتقال داده شد.

* افشین قطبی بعد از باخت با تمامی نیمکت نشینان تیم فولاد دست داد.

* شفر بعد از سوت پایان مسابقه به میانه میدان رفت و به بازیکنانش تبریک گفت!

* فرهاد مجیدی بعد از زدن گل سوم استقلال به فولاد مشت‌هایش را به نشانه شادی گره کرد.

* استقلال با این برد و یک بازی بیشتر به یک امتیازی صدر جدول رسید ولی در حال حاضر در رده چهارم جدول لیگ است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا