آخرین خبرهااستان هااسلایدرتدبیر ورزشی

معاون ورزش و جوانان گیلان: تلاش های علی کریمی باعث شد سپیدرود از نابودی نجات پیدا کند/ سپیدرود کریمی بهترین امکانات و کمترین بدهی را دارد

دکتر ابوالفضل صادقی

معاون ورزش و جوانان استان گیلان اعلام کرد: تلاش های علی کریمی باعث شد سپیدرود از نابودی نجات پیدا کند.

 به گزارش تدبیرشرق، دکتر ابوالفضل صادقی در گفت و گویی با اشاره به نقش علی کریمی در بحران زدایی از تیم سپیدرود ابراز داشت: علی کریمی زمانی به تیم ورود کرد که تیم دچار بحران مالکیتی بود، ما دو تیم با دو مالک و دومربی متفاوت داشتیم که هرکدام بازیکنان خودشان را گرفته بودند و فضای عجیبی دوگانه ای شکل گرفته بود که چیزی شبیه جنگ قدرت را شکل داده بودند که تنها موجبات عصبانی شدن هواداران و دستمایه انتقادات فراوان را ایجاد کرده بودند. وی افزود: زمانی یک تیم فوتبال نابود می شود که میزان بدهی ها از ارزش تیم بیشتر باشد که این اتفاق برای نفت تهران و یا راه آهن نیز افتاد، همین بلا سر سپیدرود نیز در حال رخ دادن بود. بدهی ها در حال رسیدن به مرز نه میلیارد تومان بود. در آن زمان ما به هر دری زدیم کسی حاضر به کمک کردن نبود. با خیلی از فعالین اقتصادی و افراد متمول نیز صحبت کردیم، ولی خب واقعا منطقی بود که جواب همه آن ها نه باشد و کسی چنین ریسکی نکند.

معاون ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: وقتی با علی کریمی تماس گرفتیم، او هم در ابتدا از همه این مسائل آگاه بود. ولی به عشق مردم و هواداران ورود کرد و قرار بود حدود سه میلیارد تومان از هزینه ها را پرداخت کند و به او کمک نیز شود. ولی متاسفانه چنین کمکی انجام نشد و مسائل اقتصادی مملکت نیز در این امر دخیل بود که چنین کمکی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به وعده دیگران برای کمک به سپیدرود نیز گفت: شهرداری و شورای شهر بخشی از کمک های لجستیکی را برعهده گرفتند که قرار است محقق شود. همچنین از سوی دکتر نوبخت نیز قرار بود به تیم مثل پارسال کمک کنند که آن هم تاکنون انجام نشده است. وی ادامه داد: در حال حاضر تیم در منطقه حساسی قرار دارد. باید یک عزم کلی صورت بگیرد که تیم باقی بماند.

صادقی با اشاره به تاثیرگذاری های کریمی در سپیدرود نیز اظهار داشت: علی کریمی وقتی به تیم ورود کرد سعی کرد به جوانان و بازیکنان باسابقه میدان دهد و بازیکنانی که با رانت و پولی ورود کرده بودند را جواب کرد و این یک اصل مهم برای مبارزه با فساد در فوتبال است. اکنون همه می دانند در سپیدرود بازیکن سفارشی وجود ندارد و علی رغم شرایط مالی بازیکنی با پول جذب می شود. همچنین سرمربی سپیدرود ساختن کمپ در سپیدرود را پیشنهاد کرد و در این زمینه استاندار گیلان نیز زمینی را مطرح کرد که کارهای آن در حال انجام شدن است. وی ادامه داد: کاری که علی کریمی کرد از وقت و انرژی ، خانواده و سرمایه خودش گذشت. چهار میلیارد تومان نیز تاکنون برای تیم هزینه کرده است. تیم ما اکنون بهترین شرایط اعزام از نظر هتل، بلیت هواپیما، تغذیه، تمرین، باشگاه بدنسازی و استخر را دارد و در این زمینه جزوء بهترین تیم ها است.

معاون ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: علی رغم فشار مالی هم که وجود دارد حدود ۵۰ درصد پول بازیکنان نیز پرداخت شده است و این در بین هیچکدام از تیم های لیگ برتر نیز وجود ندارد. اکنون سپیدرود با کمتر از یک میلیارد تومان کم بدهی ترین تیم لیگ برتر است و این به واسطه تلاش های آقای کریمی صورت گرفته است.

صادقی در پایان گفت: ما اگر امسال را به سلامت رد کنیم، با حضور علی کریمی می توانیم شاهد یک تیم موفق باشیم. من با تشکر از همه کسانی که در طول این سال ها برای ماندگاری سپیدرود تلاش کردند به نوبه خودم یک تشکر ویژه نیز از آقای کریمی می کنم که به جرات می توانم بگویم یک تیم نابود شده را نجات داد.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا