آخرین خبرهااستان ها

کلانشهر رشت اولین شالیزار آسفالته!

رکورد جدیدی برای رشت؛

تدبیرشرق/از خیابان بیستون به داخل بلوار معلم میپیچیم و پس از فرار از موانع موقت سه راه معلم و ترافیک حدفاصل تا میدان مادر تازه دلخوش میداریم که مسیری کم ترافیک تر بسمت فاز دوم بلوار معلم در پیش گرفته ایم که ناگهان با کنده کاری فاضلاب وسط بلوار،دستگاههای حفار و لوله های نخراشیده ای که ماههاست بر روی چمن وسط بلوار است روبرو میشویم و در پی آن کنده کاری میدان سرگل و پس از آن نیز تپه و چاله های آسفالته بعد از میدان سرگل تا اتوبان جهاد که حاصل دوبار اسفالت دقیق و استاندارد پس از اشتباه فنی در کنده کاری و لوله گذاری فاضلاب است ! گویی که رویا پردازی مدیران شهری و بالاخص مدیریت شهرداری منطقه یک رشت بدانجا رسیده که قصد آزمون رانندگی شهروندان و مسافران را در این به اصطلاح شالیزار آسفالته دارند و به مقاوم ترین زیربندیها، تپه ای آسفالته جایزه می دهند!

خرابی ها چیزی نیست که در رشت نیابید و چندسالی است که شهرداری رشت از حجم بالای بدهکاری های خود درمانده شده و حتی مدیریت چندماهه مسعود نصرتی و ادعای واهی تلاش برای تسویه آنها نیز نتوانسته چاه بدهکاری شهرداری رشت را پرکند. در این بین شهرداری رشت به مدد شورا نشینان چهارم و پنجم خود بظاهر انقلابی در جذب اقوام و آشنایان صورت داده بطوری که پرسنل این ارگان از سه هزار و اندی از قبل از دوره ثابت قدم به بالای ۶۰۰۰ هزار نفر در این دوره رسیده است که تنها حقوق ماهیانه این افراد بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال در ماه است!
اما با قبول تمامی این مصائب و هزینه های مازادی که روز به روز بر شهرداری رشت تحمیل میگردد سوال در اینجاست که ظاهرا افراد شخصی همچون پیمانکاران ساختمان و دستگاههای بانی حفاری های سطح شهر پول تخریب و بازسازی و مرمت آسفالت مربوط به خود را بحساب شهرداری رشت واریز میکنند اما بازهم مرمت و اصلاحی حتی در حد آسفالت فرسوده قبلی خود را شاهد نیستیم؟
سالهاست که پروژه های اسفالت و عمرانی شهرداری رشت توسط پیمانکاران به هر شکل ممکن انجام می شود و ناظرین شهرداری نیز پایان کار این پروژه ها را بدون دل نگرانی امضا می کنند اما هیچکس نمیپرسد که تکلیف نواقص و ضعف این پروژه ها آن هم تنها چندماه پس از اتمام آن به پای چه کسی است و مسئولیت امضا ناظرین که در قانون ذکر شده به چه شکلی پیگیری می شود؟!
شهر رشت همچنان بدون تکلیف است،کلانشهر بدون مدیریت کلان، مدیران بدون تکلیف،شورای شهر بدون اتحاد و ناظرین بدون عواقب مسئولیت امضا. با این اوصاف ظاهرا شهر رشت که در طول سالیان زیاد رکورد دار بسیاری از اولین ها در کشور بوده بار دیگر نیز اولینی را به دست مدیران شهری خود به منصه ظهور گذاشته است تا مسافران و شهروندان را انگشت به کام گذارد از این همه درایت و تدبیر:
«کلانشهر رشت،اولین شالیزار آسفالته کشور»!

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا