آخرین خبرهااستان هااسلایدر

شهردار لاهیجان: جزیره لاهیجان پس از ۲۲ سال به مردم شهربازگردانده شد

استخر لاهیجان

پس از ۲۲ سال بسته بودن جزیره معروف استخر لاهیجان، قفل آن توسط قانون باز و به مردم شهرستان لاهیجان بازگردانده شد.

به گزارش تدبیرشرق،  شهردار لاهیجان گفت: پس از رفع مشکل قانونی مجموعه فرهنگی – تفریحی جزیره معروف لاهیجان، این جزیره تا ۱۰ روز آینده بازگشایی می شود.
مسعود کاظمی در حاشیه بازدید از روند آماده سازی این مجموعه افزود: در پی پرداخت مبلغ ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ ملیون ریال از مطالبه بابت سرقفلی براساس رأی قطعی شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان گیلان و با توجه به همکاری دادستان و رئیس دادگستری شهرستان لاهیجان، صدور دستور قضایی تحویل جزیره استخر در هشتم بهمن ماه انجام و پس از طی مراحل قانونی در اختیار شهرداری قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا ۱۰ روز آینده مقدمات بهره برداری و آماده سازی این مجموعه فرهنگی و تفریحی را برای عموم مردم فراهم کنیم.
شهردار لاهیجان اظهار داشت: با توجه به مخروبه بودن فضای داخلی جزیره، در حال اقدام نسبت به ایجاد فضای سبز، زیباسازی محوطه و فضای داخلی آن هستیم تا با نورافشانی ویژه در شب چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، آماده پذیرایی از شهروندان و مسافران شود.
کاظمی از صبر و شکیبایی ۲۲ ساله مردم لاهیجان برای باز پس گیری جزیره استخر لاهیجان قدردانی کرد و گفت: شهرداری در نظر دارد با توجه به پیگیری های ویژه اعضای شورای اسلامی شهر، از اسفندماه سال جاری تا پایان سال آینده به صورت ماهانه یک پروژه را در این شهر افتتاح کند.
جزیره کوچک و زیبای استخر ، تنها جزیره شهر لاهیجان است که در دهه ۷۰ توسط شهردار وقت بصورت ۹۹ساله به فردی فروخته شد و از سال ۸۱ تاکنون به دلیل اعتراض مردمی و شکایت برای بازپس گیری آن، به روی مردم بسته بود.
کاظمی شهردار لاهیجان با همکاری اعضای شورای شهر بازپس گیری این جزیره از طریق مجاری قانونی را به عنوان مطالبه مردم شهر لاهیجان در اولویت و دستور کاری خود قرار داده بود. این جزیره با توجه به تالار تفریحی محلی برای برگزاری عروسی ها ، تفریحات و گردشگری شهر لاهیجان محسوب می شود.
شکایت برای بازپس گیری این جزیره مراحل مختلفی قانونی را طی کرد و سرانجام با پیگیری های شهرداری، شورا و مقام های محلی و بر اساس حکم دادگاه این جزیره تحویل شهرداری لاهیجان شد تا مورد استفاده شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا