آخرین خبرهااستان هافوری

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان خبر داد: افتتاح نگارخانه ونمایشگاه دائمی اسناد استان گیلان همزمان با فجر چهلم

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان

به گزارش تدبیرشرق، دکتر ژاله حساس خواه مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان با اشاره به نزدیک بودن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از افتتاح نمایشگاه دائمی اسناد استان در این سازمان خبر داد.

دکتر حساس خواه با تاکید بر جایگاه ویژه گیلان در دوره های مختلف ونقش گیلانیان در رقم خوردن بسیاری از اتفاقات بزرگ تاریخ ، از ضرورت  وجود مکانی برای ارائه دائمی اسناد دوره های گوناگون تاریخ گیلان که در آرشیو ملی نگهداری می شود سخن گفت.

وی تصریح کرد : این نگارخانه در فضایی به مساحت ۷۰ متر مربع در ساختمان اداری این سازمان به هزینه ریالی ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات خذ شده در استان تجهیز و آماده بهره برادری شده و قابلیت ارائه ۴۰ تابلو در هر نمایشگاه را دارا می باشد.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: با افتتاح این نگارخانه هر ماه به مناسبت های ملی و مذهبی نمایشگاهی متناسبت با اسناد موضوعی گیلان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

دکتر حساس خواه درخاتمه با تقدیر از همت والای مردم فهیم گیلان، یک باردیگر با دعوت از تمامی کسانیکه در منازل خود اسناد تاریخی و هویتی استان و کشور را نگهداری می کنند خاطرنشان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان همواره پذیرای دست یاری اهداء کنندگان این اسناد به آرشیو ملی گیلان می باشد و متعهد می شود ضمن تلاش برای مراقبت کامل از اسناد اهدائی اقدامات لازم را برای ثبت اسناد دریافتی به نام اهداء کنندگان در آرشیو ملی معمول دارد و این اسناد اهدائی را به نام اهداء کننده آن در نمایشگاه اسناد گیلان به معرض دید عموم ارائه نماید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا