آخرین خبرهااستان ها

دهه نود اوج فعالیت سد سازی در کشور بوده است / لزوم توجه به شرایط استان های شمالی کشور در وضع قوانین مرتبط با منابع آب

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران مطرح کرد:

تدبیرشرق/مهندس محمد حاج رسولیها در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت : شرایط استان های شمالی از نظر آب و خاک باید در وضع قوانین مرتبط با منابع آب مد نظر قرار گیرد .

مهندس محمد حاج رسولیها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان  که با حضور مسوولین استانی صورت گرفت ، گفت : یکی از ضرورت هایی که در حال حاضر وجود دارد مباحث مربوط به سد سازی و توجه به بهره گیری ازمنابع آبی است .

وی افزود : پیش از انقلاب ۱۹ سد در کشور داشتیم که همگی توسط مهندسین خارجی احداث شده بود اما پس از انقلاب این رقم به۱۷۲ سد رسید که ۵۸ سد در دهه نود به مورد بهره برداری قرار گرفت .

حاج رسولیها با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد : تمامی این پیشرفت ها در منابع آبی کشور به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و توجه به توسعه ی زیر بنایی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: استان گیلان از استانهای غنی در خصوص منابع آبی است که ظرفیت ایجاد سد را داشته و اگر از لحاظ منابع آب شرب شهرستان رشت در آسودگی خاطر به سر می برد به جهت ایجاد سد در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در استان های شمالی مبحث آب بندان ها حایز اهمیت است ،  تاکید کرد : بازدهی آب بندان ها در این استانها ، قابل توجه می باشد و امیدواریم از پتانسیل آب بندان ها برای بهره گیری از آب های سطحی که بدون استفاده راهی دریا می شود ، بهره گیری شود.

مدیر عامل شرکت منابع آب ایران به موضوع مهندسی رودخانه ها اشاره کرد و گفت : حساسیت در مبحث مهندسی رودخانه ها باید بیشتر شود چون در صورت عدم توجه به این امر ،صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست استان وارد خواهد شد .

حاج رسولیها در پایان با تشکر از زحمات مهندس لطفی ، برای مهندس وحید خرمی مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه ای گیلان در سمت خود آرزوی موفقیت کرد .

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا