آخرین خبرهااسلایدربین الملل

نیویورک‌تایمز گزارش داد؛ فرصت ۴ ماهه ترامپ به ارتش آمریکا برای خروج از سوریه

ترامپ

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسؤولان دولت آمریکا نوشت: دونالد ترامپ به ارتش این کشور چهار ماه فرصت داده تا از سوریه خارج شوند. شاید آخرین توییت ترامپ مبنی بر اینکه “خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خروجی کند خواهد بود” بر این گزارش صحه بگذارد.

به گزارش تدبیرشرق، سایت شبکه الجزیره با استناد به گزارش نیویورک تایمز اعلام کرد، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تعیین زمان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و کند شدن فرایند خروج آنها در پی تماس‌هایی است که ترامپ با برخی طرف‌های بانفوذ در واشنگتن داشته است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک منبع مطلع نوشت: ترامپ با تمدید فرصت خروج ارتش آمریکا از سوریه برای چهار ماه دیگر موافقت کرده است. ترامپ در دیدار محرمانه‌ای با ژنرال پل لاکمرا، فرمانده عملیات ضد داعش در جریان سفر به عراق به این مساله پرداخت.

ترامپ وعده داد، چند ماه به نظامیان آمریکایی برای اجرای طرح خروج از سوریه فرصت بدهد.

براساس اظهارات خبرنگار الجزیره در واشنگتن، ترامپ در جریان سفرش به عراق و در جریان نگرانی فرماندهان نظامی درباره بازتاب خروج شتابزده آنها از عراق بر روند مقابله با داعش قرار گرفت؛ چراکه رئیس‌جمهوری وقت آمریکا ضرب‌الاجل ۳۰ روزه را برای عقب‌نشینی نیروها تعیین کرده بود.

وی دلیل اصلی تصمیم ترامپ را اجرای وعده انتخاباتی‌اش در زمینه خارج کردن نیروها از سوریه دانست.

ترامپ در توییتی روز گذشته اعلام کرد، او تنها کسی است که می‌تواند از بازگشت نیروها بعد از دستیابی به پیروزی عظیم صحبت کند.

وی با ستودن نقش نیروهای آمریکایی در مقابله با داعش گفت: جنگ با داعش در آستانه پایان یافتن است. این در حالی است که او قبلا گفته بود، داعش در سوریه شکست خورده است.

ترامپ تاکید کرد، تصمیمش برای خروج از سوریه در راستای اجرای وعده انتخاباتی‌اش بوده است.

ترامپ خاطرنشان کرد: من درباره خروج از سوریه و دیگر جاها کمپین کردم. اکنون زمانی که خارج کردن نیروها را آغاز می‌کنم، رسانه‌های جعلی یا برخی ژنرال‌های شکست خورده که پیش از آمدن من قادر به انجام کار نبودند، می‌خواهند از من و تاکتیک‌هایم که موثر هستند، گله کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: من کاری را انجام می‌دهم که گفته بودم انجام خواهم داد؛ جز اینکه نتایج آن بسیار بهتر از چیزی شده که گفته بودم به عمل خواهد آمد. به خاطر داشته باشید که من علیه جنگ‌های بی‌پایان کمپین کردم.

ترامپ اشاره کرد، داعش به طور عمده از بین رفته و نیروهای آمریکایی طی فرایندی کند به کشور بازمی‌گردند و به خانواده‌هایشان می‌پیوندند.

وی خاطرنشان کرد، مقابله با باقی‌مانده‌های داعش ادامه می‌یابد.

این در حالی است که ترامپ ۱۹ دسامبر در تصمیمی غیرمنتظره تصریح کرد که سربازان آمریکایی موجود در سوریه به کشور بازخواهند گشت چراکه داعش عملا شکست خورده است.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا