آخرین خبرهااستان ها

ادامه سیاست های حاکمیت در بخش تشویق تولیدات کشاورزی از جمله برگ سبز چای، در برنامه ریزی های دولت نمایان است

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه :

تدبیرشرق/فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با جمعی از چایکاران منطقه در خصوص تولیدات کشاورزی شهرستان از جمله برگ سبز چای به بحث و گفتگو پرداخت.
مهندس حیدری در این نشست صمیمی گفت: سالهای اخیر بر اثر خشکسالی و تنش های آبی صنعت چای کشور روند نزولی و فروپاشی را طی میکرد و حجم وسیع مزارع رها شده چای برای مردم منطقه در آن سالها موید این موضوع بود. با سیاستهای مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و احیای معیشت خانواده های چایکاردر دولت یازدهم و دوازدهم ، برنامه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تشویق به عملیات به زراعی سبب احیای دوباره باغ های بایر و رها شده و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی چای شمال کشور شد.
وی افزود : با توجه به این که حدود ۱۰۰ هزار خانوار بطورمستقیم و غیرمستقیم (در باغ ها، کارخانه ها و فرایند بسته بندی) صنعت چای مشغول به کار هستند احیای این صنعت می تواند نقش بسزایی در اشتغال، کسب درآمد بیشتر و جلوگیری از خروج ارز شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان تصریح کرد : دولت یازدهم و دوازدهم در سال های اخیر به منظور حمایت از چایکاران با سیاست تقویت خرید تضمینی چای تحولی بزرگ در حوزه چای کشور رقم زده است و این بدان معنی است که هر مقدار که چای برداشت شود بصورت تضمینی خریداری گردد.
فرماندار شهرستان ادامه داد : ابتدای سال ۹۲ میانگین خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز چای ۸۱۵ تومان بود که در سال ۹۶ به یک هزار و ۸۱۶ تومان افزایش پیدا کرد. این رقم بیانگر رشد ۱۰۸ درصدی نرخ خرید تضمینی است.
به گفته وی؛اهتمام ویژه حمایت از محصولات استراتژیک بویژه چای موجب رضایتمندی چایکاران و احیاء مجدد باغات چای شده است و طی این سال ها حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی رها شده مجددا زیر کشت چای رفتند..
رحیم حیدری در ادامه خاطر نشان کرد : بیمه کشاورزان چایکار و تامین منابع مالی و احیاء صندوق حمایت از توسعه صنعت چای که هم اکنون ۵۶ میلیارد تومان سرمایه دارد را می توان به عنوان یکی دیگر از اقدامات حمایتی دولت حاضر از چای برشمرد. دولت هم سهم خود و هم سهم کشاورز را برای احیاء این صندوق متقبل شد و به این ترتیب امکان ارائه تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ۴ درصد به چایکاران و کارخانه های چای فراهم آمد.
فرماندار افزود : در بودجه پیشنهادی سال آتی یعنی سال ۹۸ نیز سیاست تشویق به تولید محصولات زراعی و باغی در قالب خرید تضمینی محصولات کشاورزی استمرار یافته است .
امید است با رونق بیشتر اقتصادی کشور، شاهد سیاستهای تشویقی بیشتر دولت محترم در زمینه های تولیدی از جمله تولیدات کشاورزی باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا