آخرین خبرهااستان هااسلایدر

رتبه دوازدهم گیلان در بودجه ۹۸ | ریشه استیضاح وزرا منافع شخصی است

جعفرزاده در جلسه پیگیری پروژه‌های ملی شهرستان رشت:

تدبیرشرق/غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه پیگیری پروژه‌های ملی شهرستان رشت با بیان این مطلب که ۸۷ درصد از اعتبارات ما ملی است، گفت: همچنین ۱۳ درصد از اعتبارات با ۲۸برنامه به استان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمرکز دستگاه‌ها باید برجذب اعتبارات ملی باشد، افزود: در حال حاضر در بودجه ۹۸، استان گیلان رتبه ۱۲ را دارد و استان خوزستان در بودجه ۹۸ رتبه اول را دارد اما این قابل اقناع برای ما نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان این مطلب که دیدار با وزرا اقدام بسیار خوب و مفیدی برای پیشبرد شهرستان است، افزود: در دیدار فرماندار و آقای شریعتمداری اتفاق خوبی رخ داد و امیدوارم این امر استمرار پیدا کند و از همه دستگاه‌ها می‌خواهم که متقاضی چنین دیدارهایی باشند.

وی با اشاره به اینکه از ضعف همیشگی استان جذب نکردن اعتبارات ملی است، افزود: پیشنهاد می‌کنم برای نشست‌هایی که در مورد پروژه‌های ملی استان و شهرستان است، کمیته و کارگروهی داشته باشیم و تیم کارشناسی اطلاعات را به ما بدهد.

جعفرزاده با بیان این مطلب که سه ماه پایان سال بهترین فرصت برای جذب اعتبارات بودجه ۹۷ است، تصریح کرد: به علت تحریم، دولت در کل سال از پول خزانه زیاد خرج نکرده است و آنچه هم که مربوط به بودجه ۹۷ است باید عملی شود، این سه ماه آخر فرصت مناسبی است که دستگاه ها از جذب اعتبارات برای پروژه‍‌ها بهره بکیرند و باید تحرک بیشتری داشته باشند.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌ها گفت: تمام مدیران جمع بندی از مصوبات سفر و پروژه های نیمه تمام تهیه کنند تا در جلسه آینده مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم رشت افزود: متاسفانه یکی از نقایض بودجه اختصاص۲۰ تا ۲۵ درصد آن به موارد متفرقه است. دستگاه‌ها و ادارات شهرستان بر اساس بودجه ملی برنامه‌های خود را ارائه دهند تا بتوانیم به صورت مستند پبگیری کنیم.

جعفرزاده با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان دارای فرصت قانونی در بودجه ۹۷هستند، افزود: از همه آنها می‌پرسم که از این فرصت در بودجه چه استفاده‌ای کردید ؟ آیا این فرصت به استان گیلان تعلق گرفته است یا خیر؟

وی با بیان اینکه از دغدغه‌های مهم در حال حاضر آب است، گفت: بحث آب در کشور بسیار جدی است. باید دستگاهای مربوطه در زمینه تامین آب برنامه های خود را ارائه دهند.

ریشه استیضاح وزرا منافع شخصی است

جعفرزاده در پاسخ به سوال مدیران جهاد کشاورزی در مورد احتمال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای حجتی استیضاح نمی‌شود. این همه استیضاح کردند چه اتفاقی افتاد؟ ریشه تهدید به استیضاح وزرا منافع شخصی است و هیچ کدام برای نفع کشور، دولت و مردم نیست. در چنین شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی است باید به دولت و کشور کمک کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا