آخرین خبرهااستان ها

شناخت نیازمندی های جامعه هدف و استعدادهای هنرجویان معیار ارائه سرفصل های آموزشی باشد

دکتر مصطفی سالاری در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تدبیرشرق/استاندار گیلان گفت: از مباحثی که در آموزش فنی  و حرفه ای باید مورد توجه قرار گیرد،توجه به نیازمندی های جامعه هدف و استعدادهای هنرجویان در سرفصل های آموزشی است.

 صبح امروز دکتر مصطفی سالاری با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سلیمان پاک سرشت با تقدیر از توجه استاندار گیلان به امر مهارت آموزی و توجه به توسعه آموزش های این بخش اظهار داشت: استان گیلان از ظرفیت و شاخص های توسعه مطلوبی برخوردار است که با افزایش مهارت در آن محورها به یکی از فصل های موفق کشور در اشتغال پایدار و صنعت تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر تلاش شده تا تمرکز آموزشی از پایتخت برداشته شود خاطرنشان کرد: با این تغییر و تحول در استان های مختلف با توجه به نیازمندی های آموزشی ،هنرجوی با مهارت پرورش داده می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی افزود: از ابزارهای مهم توسعه مناطق کشور عملکرد مدیران و دیدگاه های آن ها است؛ لذا با توجه به جریان فکری مسئولان به امر مهارت و آموزش می توان رشد در آن حوزه را انتظار داشت.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تدوین نظام جامع مهارت آموزی را گامی در مسیر توسعه محورهای آموزش مهارتی در کشور و بالا بردن توان عملی نیروی انسانی خواند و گفت: نیازمند تغییر در رویکرد فکری افراد جامعه در حوزه مهارت آموزی و جریان سازی فرهنگی برای توجه عمومی به مقوله مهارت آموزی هستیم.

دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از مباحثی که در آموزش فنی  و حرفه ای باید مورد توجه قرار گیرد،توجه به نیازمندی های جامعه هدف و استعدادهای هنرجویان در سرفصل های آموزشی است.

وی رفع کاستی های حوزه های مهارتی را نیازمند تلاش تمامی دستگاه های متولی در بخش آموزش دانست و تصریح کرد:فنی و حرفه ای به تنهایی نمی تواند در رسیدن به توسعه پایدار آموزشی موفق باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه گیلان در دو حوزه کشاورزی و گردشگری پتانسیل ویژه ای دارد خاطرنشان کرد: این آمادگی آمادگی وجود دارد که برای برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب یک تفاهم نامه مشترک میان استانداری گیلان و آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعتبار خوبی از محل اعتبارات استانی تأمین ‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا