آخرین خبرهااستان ها

اعلام جزئیات صورتحساب قبوض مشترکین گاز طبیعی

شرکت ملی گاز ایران، جزئیات صورتحساب قبوض مشترکین گاز طبیعی را اعلام کرد.

تدبیرشرق/در پی برخی سوالات از سوی شهروندان محترم درباره جزئیات قبض صادر شده مشترکین گاز طبیعی، این شرکت به طور واضح و شفاف بندها و هزینه های درج شده در قبوض گاز را جهت استحضار هموطنان عزیز اعلام می نماید:

متن کامل جزئیات صورتحساب قبوض مشترکین گاز طبیعی بر اساس اطلاعات اخذ شده از واحد امور تعرفه ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران به شرح ذیل است:

 

۱- مالیات بر ارزش افزوده بر اساس بند (و) ماده ۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) در صورتحساب مشترکین لحاظ می گردد که بر اساس قوانین موضوعه جمعاً ۹درصد هزینه گازبهای مشترکین را مشمول می شود.

همچنین عوارض گازرسانی مطابق با ماده ۶۵ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و معادل ۱۰درصد گازبها از مشترکین گاز طبیعی به استثنای مصارف خوراک پتروشیمی اخذ می گردد.

۲- مالیات بر ارزش افزوده طبق قوانین مربوطه برای شهرداری و امور مالیاتی ارسال می گردد. همچنین مطابق بند الف و ب ماده ۶۵ قانون الحاق(۲)، به میزان ۸۰درصد مبلغ عوارض گازرسانی جهت احداث تأسیسات و خطوط گازرسانی به شهرها و روستاها با اولویت مناطق سردسیر، نفت خیز، گازخیز و استانهایی که برخورداری آنها از گاز کمتر از متوسط کشوراست و ۲۰درصد باقی مانده جهت تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

۳- شرکت ملی گاز ایران به استناد ماده۱۲ قانون الحاق(۲) اقدام به بیمه نمودن مشترکین خانگی و تجاری گاز طبیعی نموده و حق بیمه نیز بر مبنای بند (ز) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ برای هر واحد خانگی و مشترک تجاری شهری ماهیانه ۲۰۰۰ ریال می باشد. لازم به ذکر است که مشترکین روستایی ۵۰% مبلغ فوق را به عنوان حق بیمه پرداخت می نمایند.

* متن قرارداد منعقد شده با بیمه رازی در سال ۱۳۹۷ نیز بصورت کامل در سامانه مدیریت گازرسانی به آدرس mgd.nigc.ir قابل مشاهده می باشد.

۴-کسر هزار ریال در قبوض کلیه دستگاه های خدماتی وجود دارد و با رند کردن رقم قابل پرداخت، صورتحساب جاری تا ۱۰۰۰ ریال محاسبه می گردد. این رقم در صورتحسابهای آتی مشترک بعنوان مانده هزار ریال نمایش داده می شود تا در محاسبات صورتحساب لحاظ گردد.

۵- بدهی گذشته شامل کلیه بدهی های مرتبط با گازبهاء و دیگر موارد مندرج در صورتحساب قبلی می باشد. لازم به ذکر است در صورت ابلاغ قوانین جدید در روش محاسبه صورتحساب، در صورتی که قبوض قبلی مشترک مشمول تغییرات باشد میزان تغییر (افزایش/کاهش) مبالغ صورتحسابهای قبلی در این ردیف نمایش داده می شود.

بدهی متفرقه نیز محل درج خسارات وارد شده به تأسیسات شرکت از سوی مشترک و یا هزینه های خدمات ارائه شده به مشترک (تغییر نام، قبض المثنی، تست کنتور، قطع و وصل جریان گاز و . . .) حسب مورد می باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا