آخرین خبرهااستان ها

اشتغالزایی اولین اولویت در شهرستان سیاهکل است/ عوارض اجرای طرح ها باید در کنار مزایای آن ها دیده شود

استاندار گیلان در آیین تکریم و معارفه فرماندار سیاهکل:

تدبیرشرق/استاندار گیلان اشتغالزایی را اولویت اول کاری برای فرماندار جدید شهرستان سیاهکل تعریف کرد و گفت: برای حمایت از هر طرحی که به گره گشایی از کار مردم منجر شود آمادگی داریم.
 دکتر مصطفی سالاری در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان سیاهکل با تاکید بر اینکه باید از فضای مملو از وحدت و همدلی که در شهرستان سیاهکل وجود دارد برای خدمت رسانی به مردم نهایت بهره را گرفت، افزود: یک بخشی از کارهایی که باید انجام شود به حوزه عمرانی مربوط است که با تامین اعتبار، انجام می شود.
دکتر سالاری با بیان اینکه کارهای اقتصادی باید در شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: نیروی انسانی و مواهب طبیعی دو عاملی هستند که در این زمینه بسیار تاثیرگذار به شمار می روند و خوشبختانه شهرستان سیاهکل در هر دو زمینه جایگاه بسیار خوبی دارد.
نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: با مواهب طبیعی و شرایط جغرافیایی سیاهکل، قطعاً می توان در زمینه های مختلفی از جمله اشتغال و فضای کسب و کار، شرایطی به مراتب بهتر از وضع موجود را رقم زد.
وی با اشاره به ظرفیت های سیاهکل در حوزه های کشاورزی و دامپروری، گفت: این شهرستان با داشتن جلگه و کوهستان در کنار هم، شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی دارد.
دکتر سالاری اضافه کرد: شهرستان سیاهکل این قابلیت را دارد که راه دسترسی مستقیم به قزوین داشته باشد و چنانچه زمینه لازم فراهم شود و این طرح توجیه پیدا کند، ما می توانیم برای آن اولویت قائل شویم.
وی تصریح کرد: این قول را خواهم داد که اگر برنامه و پیشنهادهای خوبی از سوی مسئولین شهرستان ارائه شود، حمایت ویژه ای داشته باشم.
استاندار گیلان تعریض و مناسب سازی جاده ها را مطالبه به حق مردم دانست و اظهار کرد: اگرچه تامین زیرساخت ها و خدماتی همچون آب، برق، گاز، تلفن و از این قبیل، وظیفه دولت است اما باید بر رفع موانع اداری بویژه در مسیر ایجاد اشتغال اهتمام ویژه داشت.
وی تاکید کرد: اگر همه زیرساخت ها فراهم شود اما اشتغالزایی در سطح مناسب انجام نشود، رضایت مردم حاصل نخواهد شد.
دکتر سالاری با بیان اینکه می توان نیازهای بدیهی و ضروری مردم را به موازات هم تامین کرد، گفت: در تمامی طرح های توسعه ای قطعا عوارضی نیز وجود دارد که باید آن ها را در کنار مزایای حاصل از اجرای طرح دید.
وی یادآور شد: هر دارویی اگرچه عوارضی دارد اما برای رفع یک مریضی که در اولویت است و ضرورت دارد، باید مصرف شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه گاهی اراضی کشاورزی برای جاده سازی از بین می روند، خاطرنشان کرد: هرچند با این اقدام سطح زیر کشت کاهش پیدا می کند اما مزایای متعددی از جمله راه دسترسی آسان و ایمن برای مردم فراهم می شود.
وی عنوان کرد: اگر به هر موضوعی نگاه سخت گیرانه داشته باشیم قطعا موارد منفی پیدا خواهد شد.
دکتر سالاری بار دیگر بر لزوم حمایت از طرح هایی که به اشتغالزایی منجر می شوند تاکید کرد و افزود: اگر فردی برای ایجاد اشتغال به یک نهاد مسئول مراجعه کرد، باید مشورت فکری و فنی به وی ارائه گردد، نه اینکه مانع تراشید تا منصرف شود و در جای دیگری سرمایه گذاری کند.
وی یادآور شد: ادارات دولتی از نیروی انسانی اشباع شده اند و باید بپذیریم که افزایش نیرو نه تنها موجب ارتقاء کارکرد آن ها نمی شود بلکه اثر منفی نیز خواهد داشت..
دکتر سالاری اشتغالزایی را اولویت اول کاری برای فرماندار جدید شهرستان سیاهکل تعریف کرد و گفت: برای ایجاد انسجام در تیم مدیریتی این شهرستان حمایت
های لازم را ارائه خواهیم کرد.
استاندار گیلان، استفاده از ظرفیت جوانان را مورد تاکید ویژه قرار داد و گفت: این استفاده لزوما به سطوح مدیریتی محدود نمی شود و می تواند در ساز و کارهای مشورتی تعریف شود.
وی ادامه داد: در کنار جوانان، باید از مشورت افراد مجرب بهره گرفت و با خرد جمعی امور را پیش برد.
دکتر سالاری یادآور شد: هرکاری که با مشورت نخبگان انجام شود قطعا حمایت آن ها را نیز به دنبال دارد و کم خطاتر خواهد بود.
استاندار گیلان برای حمایت از هر طرحی که به گره گشایی از کار مردم منجر شود اعلام آمادگی کرد و گفت: سیاهکل نیازمند توجه و حمایت ویژه است و در این مسیر برای ایجاد انسجام در تیم مدیریتی این شهرستان حمایت های لازم را ارائه خواهیم کرد.
دکتر سالاری در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش های رضا اسلامی، محمود صوفی را به عنوان فرماندار جدید شهرستان سیاهکل معرفی کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا