آخرین خبرهاملی

علی‌رغم تحریم‌ها در ۹ ماه می‌توانیم به درآمد یک سال دست پیدا کنیم/آنها مجبور شدند به ۸ کشور معافیت دهند

جعفرزاده بیان کرد: معیشت مردم در اولویت است

تدبیرشرق/یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که علی رغم تحریم‌ها درآمد ۹ ماهه سال جاری به اندازه درآمد یک سال خواهد بود، گفت که در این صورت باید از سوی دولت متمم بودجه ارائه شود.

غلامعلی جعفرزاده با بیان اینکه «یکی از دغدغه‌ها این است که می‌گویند دولت درآمد اضافه پیدا کرده است»، اظهار داشت: ما در بخش درآمدهای دولت فروش نفت، مالیات و اوراق مشارکت را پیش بینی کردیم که جمع آن در یک سال ۳۸۶ هزار میلیارد تومان است حالا ممکن است از این سه صندوق یکی مازاد داشته باشد ولی دیگری نصفه باشد. اما هیچ گاه به سقف نرسیده است.

وی با بیان اینکه «اگر درآمد دولت از ۳۸۶ هزار میلیارد تومان بیشتر باشد آن وقت باید متمم بودجه ارائه شود»، تصریح کرد: در حال حاضر ۸ ماه از سال گذشته و پیش بینی ما این است که با وجود تحریم ناموفق آمریکا ما بتوانیم در ۹ ماه به درآمد یک سال دست پیدا کنیم که در این صورت ان‌شاءالله برای سه ماه آتی از مازاد درآمدهای نفتی جهت رفع مشکلاتی که دولت خبیث آمریکا و صهیونیست‌ها برای مردم ایجاد کردند استفاده می‌کنیم. تا بتوانیم سطح معیشت را ارتقاء دهیم، نابسامانی‌های درمانی و سلامت را رفع کنیم و به حوزه‌ اشتغال جوانان هم سامانی بدهیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر این که «تحریم‌ها موجب کاهش درآمد نفتی ایران می‌شود»، یادآور شد: این که بخواهند فروش نفت ما کاهش یابد یک کار « نشد» است. آنها مجبور شدند به ۸ کشور معافیت دهند زیرا باید خسارت حاصل از زیان این کشورها را خودشان از محل مالیاتی که مردم آمریکا می‌پردازند پرداخت کنند و مردم آمریکا راضی نمی‌شوند زیرا این کار مثل تامین هزینه جنگ برای دولت آمریکاست. بنابراین آمریکا برای فرار از اتفاقی که افتاده مجبور است معافیت بدهد.

جعفرزاده با بیان اینکه «تحریم‌ها موجب افزایش قیمت بنزین در آمریکا شده است»، گفت: بنزین یک کالای اثرگذار است و همین حالا دولت ترامپ دچار مشکل شده زیرا گرانی بنزین در انتخابات آینده این کشور هم اثر می‌گذارد بنابراین هم معافیت‌ها بیشتر خواهد شد و هم آمریکا در سایر حوزه‌هایی که تحریم ایجاد کرده شکست می‌خورد که البته جا دارد از مقاومت مقتدرانه مردم در قبال تحریم‌ها هم قدردانی کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان اظهار کرد: پس از این که دولت متمم بودجه را برای سه ماه آخر ارائه کرد قول می‌دهیم تمام آن را برای مردم هزینه کنیم البته پروژه‌های نیمه کاره وجود دارد ولی الان معیشت مردم در اولویت است لذا هر چه مازاد درآمد نفتی و مالیاتی داشته باشیم مجلس پافشاری خواهد کرد که برای حل مشکلات معیشتی مردم ناشی از فشار ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی هزینه شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا