آخرین خبرهااستان ها

رعایت اصل شایسته سالاری، امید به آینده را در بین مردم پررنگتر می کند

گفت‌وگویی با مهندس رسایی گزینه شهرداری رشت به مناسبت 13 آبان

جمشید رسایی شهرداری رشت

در طول روزهای گذشته جمشید رسایی به عنوان یکی از کاندیداهای تصدی شهرداری رشت مطرح شد، کسی که تا اواخر سال گذشته رئیس جهاد دانشگاهی گیلان بوده و چند ماهی است که مسئولیت اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان را بر اساس حکم استاندار گیلان به عهده گرفته ، با اینکه سوابق اجرایی خوبی در استانداری گیلان و وزارت مسکن و شهرسازی سابق دارد اما بیشتر شهرت او به پروژه ملی آزاد‌راه رشت – قزوین بر می گردد که در سال‌های دهه هشتاد مدیریت اجرایی آن را به عنوان نماینده وزارت راه و ترابری بر عهده داشته و توانسته در اواخر سال ۸۸ یکی از آرزوهای گیلانیان را بر آورده کند .

به لحاظ سیاسی هم اگر به دسته‌بندی‌های رایج امروزه رجوع کنیم، رسایی را در زمره اصلاح‌طلبان می‌بینیم و اگر دقیق‌تر شویم، ردِ آشکاری از روحیه انقلابی و ضداستکباری را در سوابق او می‌یابیم . او همان‌طور که در این گفت‌وگو می‌گوید از همان اوایل انقلاب و دورانی که محصل بوده، در بسیج عضویت داشته و حتی حضور در جبهه های نبرد علیه رژیم بعثی را اولین بار در زمان نوجوانی تجربه کرده است: او می گوید ” سابقه فعالیتهای من در زمان دانشجویی نشان دهنده روحیه استکبارستیزی بنده است، در دوران دانشجویی همواره در برنامه های ۱۳ آبان و ۱۶ آذر فعال بودم و علیه استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی برنامه هایی را در تشکلهای دانشجویی طراحی و اجرا کرده ام ” .

جمشید رسایی می‌گوید از دوران دانش‌آموزی عضو بسیج بوده ‌و سه بار از طریق بسیج به جبهه اعزام شده‌‍‌ و این را از افتخارات طول عمر خود می‌داند وی می گوید: همیشه از آن دوران با افتخار یاد کرده و می‌کنم و کسانی که مرا از نزدیک می‌شناسند به این روحیه‌ام آگاهند. او اضافه می کند که بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان را با پیگیری در سالهای دهه ۷۰ در دوران مسئولیتش در اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر راه اندازی کرده و اضافه می کند که ” همیشه سعی می‌کنم مانند یک بسیجی واقعی رفتار کنم “.

رسایی در بخشی از این گفت‌ و گو به صراحت می گوید که ” پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی به لحاظ اقدامات خصمانه ای که سردمداران آنها علیه مردم کشورمان انجام می دهند زیر پای ملت ایران قرار گرفته و تا هنگامی که اقدامات خصمانه و ظالمانه آنها ادامه دارد مردم ایران به عنوان نمادی از اعتراض به زورگویی ، پرچم آنها لگدمال می‌کنند “.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی گیلان در خصوص اتفاقی که در روز ۱۶ آذر سال ۹۵ در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی رشت افتاد گفت: ” موسسه مذکور یکی از مراکز آموزشی وابسته به جهاد دانشگاهی گیلان است و دلیل اتفاق پیش آمده ، ابهام در روش‌ هماهنگی برنامه های دانشجویی بود و با رفع ابهام مشکل حل شد ” . وی افزود در ارتباط با آن موضوع هیچ یک از پرسنل مجموعه جهاد دانشگاهی در خصوص زیر پا قرار دادن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان نمادی از مبارزه با زورگویی‌های مستکبرین مخالفتی نداشتند و این کار را جهت تقویت روحیه استکبارستیزی دانشجویان مفید می‌دانستند.

جمشید رسایی معتقد است که ” امروز نبرد اصلی با آمریکا در عرصه اقتصادی است ” . وی تاکید می کند که جهت ارتقای سلامت اداری باید با رانت‌خواری و فساد برخورد جدی و مدبرانه صورت گیرد . او ادعای افراد در عرصه سیاسی را ملاک استناد نمی‌داند و می‌ گوید ” فقط نباید بینیم که افراد در حوزه سیاسی چه ادعایی دارند؛ مهمتر آن است که توجه کنیم در عمل تا چه اندازه بر اساس آنچه مدعی‌ هستند، رفتار می‌کنند ” . رسایی در این ارتباط می گوید کسانی که با استفاده از رانت و با گسترش فساد، موجب ناامید شدن مردم می‌شوند، صرف نظر از اینکه چه ادعاهایی دارند ، در خدمت استکبار جهانی هستند . وی اضافه می کند ” امروز برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم اصولگرایان و اصلاح طلبان باید در کنار هم تلاش کنند ، عرصه رقابت در مقاطع انتخابات شروع و پس از اعلام نتایج به پایان می‌رسد و عرصه رفاقت و همدلی جهت خدمت به مردم باید آغاز می شود “.

وی بر رعایت اصل شایسته‌سالاری به عنوان شرط لازم برای تأمین منافع کشور و مردم تأکید می‌کند و معتقد است که ” شایسته سالاری امید مردم به آینده کشور را پررنگتر می کند “.

او همچنین از رسانه‌ها می‌خواهد که فضای کار خود را به سوی بررسی‌های کارشناسی پیش ببرند و سعی کنند ضمن رعایت موازین اخلاقی از پرداختن به حاشیه ها و اختلاف‌افکنی خودداری کنند .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا