آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

شکار بمب هسته‌ای آزمایشی توسط «ماشین مرگ» نیروی دریایی ایالات متحده + ویدیو

شکار بمب هسته‌ای توسط ماشین مرگ

به گزارش تدبیرشرق، ناو جنگی ایالات متحده یک موشک بالستیک در آسمان را هدف قرار داد. این مانور بخشی از آزمایش آخرین تکنولوژی رهگیر نظامی این کشور بود و تمام این مانور توسط دوربین‌ها شکار شدند. نیروی دریایی آمریکا در این مانور سعی کرد یکی از موشک‌های بالستیک را هدف قرار دارد.

این ویدیو لحظه‌ای را نمایش می‌دهد که در آن ملوانان کشتی جان فین موشک بالستیک مشاهده شده را با یک موشک SM-3 که مخفف Standard Missile-3 است را در ساحل غربی هاوایی هدف قرار دادند.

موشک SM-3 اهداف خود را با نهایت قدرت از بین می‌برد. سازنده‌ی این موشک Raytheon این رهگیر را یک «ماشین مرگ» می‌نامد که مانند یک کامیون ۱۰ تنی و با سرعت ۹۶۵ کیلومتر بر ساعت به موشک بالستیک هدف داده شده برخورد کرد.

موشک یاد شده می‌تواند از طریق خشکی یا دریا شلیک گردد و بخشی از برنامه‌های دفاعی ارتش آمریکاست. این موشک برای رهگیری موشک‌های دوربرد و کوتاه‌برد بالستیک طراحی شده -مثل موشک‌هایی که روسیه و کره‌ی شمالی در حال ساختشان هستند- که قصد دارند مجددا به اتمسفر برگردند.

این آزمایش موفق دومین آزمایش موفقیت آمیز موشک SM-3 محسوب می‌شود. رئیس آژانس دفاع موشکی آمریکا این موفقیت را یک موفقیت بزرگ نامید و از همه‌ی کسانی که در آزمایش موفقیت‌ آمیز شرکت داشتند تشکر کرده.

آژانس دفاع موشکی آمریکا این موفقیت را تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه دار باشد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی این شلیک موفق را تماشا کنید: 

/دیجیاتو

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا