آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرفوریملی

پاییز ایران «پربارش» پیش‌بینی شد

پیش‌بینی هوا

رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی گفت: بارش‌های کشور در پاییز سال جاری نسبت به میانگین بلندمدت بیشتر است.

ایمان بابائیان در گفت‌وگویی، با تاکید بر اینکه نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد اظهار کرد: در پاییز امسال افزایش بارش در دو سوم شمالی کشور به ویژه در استان‌های حاشیه زاگرس مرکزی و شمالی، شمال غرب، شمال شرق و استان‌های ساحلی خزر نسبت به سایر نواحی آشکارتر خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش آبان ماه در اغلب مناطق کشور به‌ویژه شمال، غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور بیش از نرمال خواهد بود. همچنین این مناطق در آذرماه بارش‌های بیش از حد نرمال را تجربه خواهند کرد اما برای نوار جنوبی کشور در آذرماه، بارش‌ها کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

بابائیان در ادامه گفت: انتظار می‌رود در دی‌ماه بارش کشور در محدوده کمتر از نرمال قرار گیرد اما این وضعیت در بهمن‌ماه تعدیل می‌شود و بارش‌ها در محدوده نرمال تا بیش از نرمال قرار می‌گیرد. در دی و بهمن بارش در استان‌های ساحلی خزر متمایل به کمتر از نرمال خواهد شد.

دمای کشور در سه ماه آینده 

رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی در ادامه وضعیت دمایی کشور را طی چند ماه آینده پیش‌بینی و اظهار کرد: میانگین دمای کشور در ادامه ماه آبان‌ یک تا دو درجه بیش از نرمال خواهد بود اما در آذرماه در نواحی شمالی و شرقی کشور حدود یک درجه کمتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال تا یک درجه بیش از نرمال مورد انتظار است.

وی در پایان اظهار کرد: در دی‌ماه میانگین دمای کشور از یک تا دو درجه بیش از نرمال خواهد بود اما در برخی مناطق نوار شمالی کشور احتمال کاهش دما تا یک درجه کمتر از نرمال وجود دارد.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا