آخرین خبرهااستان ها

حذف شعب بانک قرض الحسنه رسالت تا سال ۱۴۰۰ | رسالت، سود محور نیست

حسین زاده با اشاره به اینکه چشم انداز ما این است که بعد از ۱۴۰۰دیگر شعبه ای نیاز نباشد و کار ها به صورت غیر حضوری انجام شود، گفت: در بانکداری اجتماعی گروه مخاطب ما مردم هستند.

تدبیرشرق/محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در جمع اصحاب رسانه با اشاره به هویت این بانک گفت: رسالت، بانک قرض الحسنه اجتماعی است و قرض الحسنه به معنای این است که تمام فعالیتها اعم از سپرده‌ها و تسهیلات بر پایه قرض الحسنه است.

وی با اشاره به اینکه این بانک یک بانک سوپر مارکتی نیست، گفت: بانک قرض الحسنه رسالت یک بانک تخصصی است. جامعه مخاطبین ما بیشتر از افرادی هستند که نیازمند عددهای خرد و کوچک اند و دهک های بالا را ما پوشش نمیدهیم و فقط کارمندان آنها شامل مخاطبین ما محسوب میشوند.

حسین زاده با اشاره به اینکه رسالت بک بانک اجتماعی است، تصریح کرد: بانک قرض الحسنه رسالت سود محور نیست با توجه به اینکه خودگردان هستیم و به سهام داران سود تعلق نمی‌گیرد و به حسابهایی هم که در این بانک هستند، سودی پرداخت نمیشود.

وی ادامه داد: دریافت کارمزد از برخی فتواها مورد اشکال است، سعی کردیم که در دریافت کارمزد طوری اعمال شود که هم ازنظر علمای سنی و هم شیعه مورد قبول باشد.

مدیرعامل قرض الحسنه رسالت به تشریح خدمات این بانک پرداخت و گفت: خدمات بانک قرض الحسنه رسالت شامل شرعی، آسان و ارزان است.

حسین زاده با اشاره به اینکه رسالت این بانک یاری اجتماعی، قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی است، یادآور شد: با استفاده از ظرفیت قرض الحسنه به توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی دست می‌یابیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج و نیم میلیون عضو در کشور داریم که بالغ بر ۹۹ درصد مبالغ سپرده های آنها زیر ۵۰میلیون تومان است. همچنین هر بانکی که در این صندوق عضو شود می‌تواند سپرده های خود را ضمانت کند و ما نیز سپرده های بالای ۱۰۰ میلیون را در این صندوق ضمانت کردیم.

مدیرعامل قرض الحسنه رسالت با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار وام از سوی بانک قرض الحسنه رسالت پرداخت شده است، افزود: میانگین وام پرداختی ۱۰ میلیون بود و کارمزد سالیانه ۲ درصد است.  مطالبتات غیر جاری یک و نیم درصد و از نظر رتبه بندی از نظر تعداد در رده ۹ کشوری قرارداریم.

وی با بیان اینکه در بانکداری اجتماعی جغرافیا محور و نیازمند مراجعه فیزیکی نیست، گفت: با گسترده تر شدن خدماتی که در بستر الکترونیک و به صورت غیر حضوری به اعضا ارائه میشود و همچنین با توجه به روند  فناوری که امکان ارائه انواع خدمات غیر حضوری فراهم می آورد، دیگر نیازی نیست که مردم برای دریافت خدمات به شعبه مراجعه کنند و به همین جهت به تدریج دیکر نیاز به شعب نیست.

حسین زاده با اشاره به اینکه چشم انداز ما این است که بعد از ۱۴۰۰دیگر شعبه ای نیاز نباشد و کار ها به صورت غیر حضوری انجام شود، گفت: در بانکداری اجتماعی گروه مخاطب ما مردم هستند و کانون همیاری اجتماعی تشکیل میشود و عضو سامانه همیاری کانون همیاری قرص الحسنه خواهند شد.

وی در مورد سامانه مرآت نیز اظهار کرد: این سامانه برای آسان سازی است و تاکنون در ۸ ماه اخیر ۵۵۰ هزار نفر عضو مرآت شدند.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت ادامه داد: در حال حاضر ۱۱هزار کانون در کشور تشکیل شده است و ۶ هزار و ۵۰۰ کانون بالای ۱۵ نفر عضو دارند.

وی در مورد همکاری سارمان ها با بانک قرض الحسنه رسالت گفت: سازمان ها می‌توانند با تشکیل یک کانون و ایجاد تفاهم نامه کارکنان انها  از امکانات و مزایا این بانک استفاده کنند. برای اینکار شبکه توسعه ملی رسالت ایجاد شد که شامل کانون های همیاری اجتماعی، کانون های کار و زندگی، کانون های همیاری اعتباری، سازمان های مالی، تسهیل گران و سازمان های راهبری و راهبردی هستند.

حسین زاده با بیان اینکه بانک قرض الحسنه رسالت دارای ۳۰ هزار سهام دار خرد است، گفت: استان گیلان ۱۰۰ هزار نفر عضو دارد که از این تعداد ۳۵ هزار نفر تسهیلات گرفته اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد از فعالیت بانکی از شعب به سمت بانکداری اجتماعی رفته است، گفت: در استان گیلان ۴۰۰ کانون همیاری اجتماعی شکل گرفته است.

عکس:ساجده امام دوست

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا