آخرین خبرهااستان هااسلایدر

ارزآوری و اشتغالزایی از جمله مزایای «ماینینگ» است

ماینینگ

مجری مزارع و سیستم‌های استخراج رمز‌ارز، ارزآوری، اشتغالزایی و تولید ارزش افزوده را از جمله مزایای ماینینگ دانست و تصریح کرد: هر دستگاه ماینری که در کشور راه اندازی می کنیم، ارز وارد کشور می شود که برای اقتصاد مفید است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، پوریا اکبری در سی ونهمین نشست تخصصی توسعه که با موضوع «تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتال» در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به چگونگی استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده، اظهار کرد: رمزارزها ماینینگ یا استخراج می شوند.

مجری مزارع و سیستم‌های استخراج رمز‌ارز، استخراج کننده ارز رمزنگاری شده را اصطلاحا «ماینر» دانست و افزود: برای ماین کردن به سخت افزارهایی از جمله سی.پی.یوها، جی.پی.یوها، اسیک ها، ریگ ها و… نیاز داریم. البته اسیک ها قدرت استخراج و پردازش بیشتری دارند. بعد از اسیک ها از کارت های گرافیک و سپس سی.پی.یوها در استخراج رمزارزها استفاده می شود.

وی با بیان اینکه تایید و ثبت تراکنش ها در داخل بلاکچین «ماینینگ» نامیده می شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشخصه های ارز قابلیت تقسیم شدن است لذا درآمد اسیک ها و ریگ ها ۱۵ هزارم هر بیت کوین است که براساس نرخ روز ارزی که استخراج شده محاسبه می شود. برای استخراج کردن با کیس های خانگی و لپ تاپ ها به برق و خنک کننده نیاز داریم، زیرا سیستم در حال پردازش گرمای زیادی تولید می کند.

برنامه نویس سخت افزارهای ماشینی، با اشاره به تولید ۲۱ میلیون بیت کوین، این شبکه را نیازمند سختی دانست و متذکر شد: سختی شبکه فرمولی است که میزان استخراج ارزهای رمزنگاری شده را کنترل می کند. رمز ارزها دائما در حال رمزنگاری شدن هستند و هرچقدر قدرت ماینرها افزایش پیدا کند، سختی شبکه سخت تر و سنگین تر شده تا امنیت افزایش یابد.

اکبری، ارزآوری، اشتغالزایی و تولید ارزش افزوده را از جمله مزایای ماینینگ دانست و تصریح کرد: هر دستگاه ماینری که در کشور راه اندازی می کنیم، ارز وارد کشور می شود که برای اقتصاد مفید است. همچنین برای راه اندازی و نگهداری سیستم های ماینینگ نیاز به افراد متخصص و کارآمد بوده که شغل جدید است.

وی با اشاره به الگوریتم های رمزنگاری، خاطرنشان کرد: تمامی رمزارزها دائما در حال رمزنگاری شدن هستند و لذا به الگوریتم نیاز دارند. این پردازش گرمای زیادی تولید می کند و لذا اسیک ها قدرت بیشتری از ریگ ها دارند.

متخصص نرم افزار، با بیان اینکه رمزارزها باید قابلیت ماینینگ داشته باشند، گفت: هر کشوری که برق و اینترنت داشته باشد می تواند میزبان بلاکچین باشد لذا ارزهایی که قابلیت ماینینگ دارند، امن هستند و امکان حمله سایبری وجود ندارد.

اکبری، صرافی های آنلاین را محل خرید و فروش رمزارز از طریق حساب و کیف پول دانست و اضافه کرد: ارزهای استخراج شده در کیف پول های سخت افزاری یا وب سایتی نگهداری می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا