آخرین خبرهااسلایدربین الملل

مون جائه این: کره شمالی می‌خواهد تمام تسلیحات هسته‌ای خود را نابود کند

مون جائه این

رییس جمهور کره جنوبی امروز،‌ جمعه اظهار کرد، رهبر کره شمالی قصد دارد تمام تسلیحات،‌ مواد و تجهیزات هسته‌ای خود را برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای “کامل” از بین ببرد.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، در متن مصاحبه مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی با شبکه بی‌بی‌سی که از سوی دفتر او منتشر شده، آمده است که این رییس جمهور اظهار کرده است که کره شمالی و آمریکا در حال گفت‌وگو در سطح کاری هستند تا نشست دیگری را به محض اتمام انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ترتیب دهند.

رییس جمهور کره جنوبی گفته است که دیر یا زود آمریکا و کره‌شمالی به وضعیت جنگی در شبه‌جزیره کره پایان خواهند داد.

وی در عین حال گفت، در این راستا، ممکن است فراز و نشیب‌های دیپلماتیک فراوانی وجود داشته باشد اما او می‌کوشد رهبر کره شمالی را به کنار گذاشتن برنامه تسلیحات اتمی خود تشویق کند.

رییس جمهور کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که رهبران اروپایی هم به او در زمینه ایجاد تفاهم بیشتر بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ کمک کنند.

مون پس از سومین نشست خود در پیونگ‌یانگ که ماه گذشته میلادی برگزار شد، گفت، کره شمالی آماده دعوت از کارشناسان بین‌المللی برای نظارت بر انحلال پایگاه‌های موشکی اصلی خود است و اگر واشنگتن اقدامات متقابلی صورت دهد، مجموعه هسته‌ای “یانگ‌بیون” را تعطیل خواهد کرد.

مون در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اظهار کرد، این اقدامات ممکن است افتتاح یک دفتر رابط با آمریکا در کره شمالی، کمک‌های بشردوستانه و تبادل کارشناسان اقتصادی را شامل شوند.

دونالد ترامپ گفته است که دیدار دومش با کیم جونگ اون، پس از برگزاری انتخابات کنگره صورت خواهد گرفت.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا