آخرین خبرهااستان ها

دیدار سرپرست شهرداری رشت و معاونین شهردار رشت با سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان

تدبیرشرق/علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت به اتفاق معاونین شهرداری رشت با علی اوسط اکبری مقدم سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان دیدار و گفت و گو کرد.

سرپرست شهرداری رشت: خوشحالیم یکی از همکاران گذشته شهرداری رشت در این سمت تعیین کننده استانی قرار گرفته است

علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در این دیدار ضمن تبریک انتصاب مهندس اکبری مقدم اظهار داشت: خوشحالیم یکی از همکاران گذشته شهرداری رشت در این سمت تعیین کننده استانی قرار گرفته که همواره در شهرداری به لحاظ کاری و اخلاقی برای همه الگو بوده اند.

وی ضمن آرزوی موفقیت در منصب جدید برای مهندس اکبری مقدم ابراز امیدواری کرد با استفاده از تجربیات و شناخت کامل ایشان از مشکلات و کاستی های مجموعه شهرداری حمایت های لازم در جهت ارایه خدمات بهتر به شهروندان فهیم شهر رشت مدنظر قرارگیرد.

بهارمست با ابراز نگرانی از حذف بعضی از کدهای درآمدی شهرداریها نظیر عوارض مربوط به تمدید پروانه های ساختمانی اعلام کرد: این موضوع ضمن تاثیر منفی بر میزان درآمدهای شهرداری موجب ایجاد مشکلات جدی در ساخت و ساز ها در حوزه شهر سازی و بی نظمی در روند مطلوب و قانونمند آن خواهد شد.

وی ضمن اشاره به مشکلات فراوان و طولانی بودن صدور مجوز لازم برای برداشت مصالح جهت پوشش و دفن زباله های لندفیل سراوان خواهان تسریع در صدور مجوز های مربوطه از سوی سازمانهای ذی ربط شد.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به مشکلات شهرداری رشت خواستار بازنگری در ضوابط طرح تفصیلی رشت شد و گفت: اساس طرح تفصیلی رشت مورد تاکید است ولی برخی از ضوابط آن به اصلاحاتی نیاز دارد.
بهارمست خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره گیری از تجربیات مهندس اکبری مقدم و نگاه مثبت ایشان به مجموعه مدیریت شهری مشکلات شهر رشت کاهش یابد.
 محمد پورناصرانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت در این دیدار ضمن تبریک انتصاب مهندس اکبری مقدم به ضرورت بازنگری طرح تفصیلی فعلی رشت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اصل و مبنای طرح تفصیلی را می پذیریم، مطرح کرد: طرح تفصیلی موجب کاهش صدور پروانه ساختمانی و افزایش سکونتگاه های غیر رسمی شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت همچنین به ضرورت تقویت سرمایه گذاری و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران تاکید کرد.
علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت در این دیدار از زحمات سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در سیلاب چند روز گذشته گیلان قدردانی کرد.

وی با اشاره به مشکلات منطقه سراوان بیان داشت: ۴۰ درصد زباله استان در سراوان دفن می شود و ۵۰ درصد این زباله دفن شده مربوط به رشت و باقی مانده مربوط به زباله های شهرستان ها و بخش های اطراف رشت است.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت خواستار نگاه ویژه به سراوان شد و گفت: نگاه همه در سراوان به شهرداری است در حالی که شهرداری میلیاردها تومان در حوزه سراوان از دستگاه های مختلف و شهرداری های اطراف طلبکار است و همه مشکلات را بر گردن شهرداری می اندازند.
مقصودی با اشاره به راه اندازی نیروگاه زباله سوز عنوان کرد: در کنار راه اندازی نیروگاه زباله سوز باید به فکر محل جدیدی برای دفن زباله ها باشیم.

وی شهرداری را یک دستگاه خدمات رسان در تمامی حوزه ها دانست و گفت: در چند سال اخیر ماشین آلات عمرانی برای شهرداری رشت خریداری نشده است و امیدوارم با استفاده از منابع استانی ماشین آلات جدیدی برای شهرداری رشت خریداری شود.

مرتضی شریفی معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان های شهرداری رشت در این دیدار به برگزاری دوره های آموزشی و کاربردی مدون برای پرسنل شهرداری رشت تاکید کرد و گفت: می توان از متخصصین بدنه شهرداری به عنوان اساتید در این دوره ها استفاده کرد و استانداری نیز به عنوان ناظر عمل کند.

علی اوسط اکبری مقدم سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این دیدار اظهار کرد: خوشحالم با همکاران قدیمی خود دیدار کردم و مهندس بهارمست از جوانان با اخلاق و توانمند شهرداری رشت هستند.

وی با اشاره به اینکه خاطرات بسیار خوبی از دوران حضور خود در شهرداری رشت دارم، افزود: همواره کار کردن در شهرداری برای من عزت بوده است و امیدوارم بتوانم در این مسئولیت جدید منشا خدمات خیر برای شهر و استانم باشم.

در این دیدار علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، محمد پورناصرانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت، علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت، محمد رضا شیرزاد معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت و مرتضی شریفی معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان های شهرداری رشت حضور داشتند.

گفتنی است در این دیدار برخی مشکلات شهرداری رشت و استفاده از ظرفیت و منابع حوزه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا