آخرین خبرهااستان ها

پرداخت کمک‌های بلاعوض برای جبران خسارت دیدگان / مصوبه‌ای از دولت برای جبران خسارات تا پایان هفته خواهم گرفت

معاون رئیس‌جمهور در بازدید از مناطق سیل‌زده گیلان از پرداخت کمک‌های بلاعوض و برخی تسهیلات ارزان‌قیمت برای جبران خسارات وارده از سیل به شهرستان‌های شرقی گیلان خبر داد.

تدبیرشرق/معاون رئیس‌جمهور عصر امروز به منظور بازدید و بررسی خسارات سیل اخیر وارد شهرستان چابکسر استان گیلان شد.

محمد باقر نوبخت در این سفر از شهرستان های شرقی استان گیلان از جمله رودسر، لنگرود و املش برای بررسی میزان خسارتی که به زیر ساخت های این شهرستان ها در پی بارش اخیر سیل وارد شده با مدیران استان و شهرستان و نیز مردم شهرستان ها دیدار می کند.

وی پس از بازدید از مناطق سیل‌زده چابکسر و رودسر در جمع خبرنگاران  با اشاره به اقدامات دولت برای جبران خسارات سیل اخیر در گیلان و مازندران اظهار کرد: قطعاً خسارات این سیل قابل ارزیابی و در دو بخش قابل‌تقسیم است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی از خسارات سیل در گیلان به زیرساخت‌ها مانند ابنیه و پل‌ها و انرژی الکتریکی واردشده افزود: بخشی از خسارات به مردم واردشده که توسط هیئت دولت در حال ارزیابی است.

نوبخت با اشاره به کمک‌های دولت به آسیب دیدگان تصریح کرد: بخشی از کمک‌های دولت بلاعوض بوده و بخشی به‌صورت تسهیلات ارزان پرداخت خواهد شد، برای جبران خسارات مربوط به زیرساخت‌ها باید از اعتبارات دولتی از ماده ۱۰ و ۱۲ قائل شویم که اکنون در حال بررسی است.

وی با تأکید به اینکه ارزیابی‌ها و برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل توسط استانداری گیلان و مازندران حداکثر تا بعدازظهر فردا باید به وی ابلاغ شود بیان کرد: در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت گزارشی از مشکلات به وجود آمده خواهم داد و تقسیم‌کار و تشریک‌مساعی اقداماتی که وزارتخانه‌ها باید داشته باشند انجام می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر در گیلان و مازندران افزود: مصوبه‌ای از دولت برای جبران خسارات تا پایان هفته خواهم گرفت تا بخشی به‌عنوان علی‌الحساب به استان ابلاغ شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا