آخرین خبرهاملی

FATF درخواست عضویت عربستان را رد کرد / عضویت ریاض مشروط به اجرای تعهدات درباره «مبارزه با پولشویی» و «تامین مالی تروریسم» شد

کارگروه ویژه اقدام مالی اعلام کرد عربستان در مقابله با جرائم مالی تلاش ویژه‌ای انجام نداده است.

تدبیرشرق/به تی‌آر تی، کارگروه ویژه اقدام مالی با درخواست عضویت عربستان در این کارگروه مخالفت و آن را منوط به اجرای تعهدات عربستان در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم کرده است. گزارش ۲۴۶ صفحه‌ای FATF از عربستان بیانگر آن است که این کشور علی رغم همکاری خوب هنوز نتوانسته است انتظارات را برآورده سازد.

به گفته FATF، عربستان از ۱۱ معیار عضویت تنها توانسته است در ۷ معیار موفق به کسب نمره قبولی شود. این تصمیم می‌تواند آسیب شدیدی به تلاش‌های محمد بن سلمان- ولیعهد سعودی برای ارائه تصویر یک جامعه رو به پیشرفت باشد. عربستان از دید بسیاری از مقامات غربی تامین کننده مالی شماره یک تروریست‌ها است به طوری که دونالد ترامپ- رئیس جمهور فعلی آمریکا در سال ۲۰۱۱ گفته بود عربستان را بزرگ‌ترین حامی مالی تروریسم در جهان می‌داند.

کارگروه ویژه اقدام مالی گفته است تا زمانی که اراده سیاسی حل مشکلات را در مقامات عربستانی مشاهده نکند با عضویت این کشور مخالفت خواهد کرد. این نهاد هم چنین گفته است تا زمان عدم رعایت همه ۱۱ معیار عضویت، هیچ تضمینی برای عضویت به عربستان نخواهد داد.

لازم به ذکر است در حال حاضر کارگروه ویژه اقدام مالی ۳۷ عضو دارد و اسرائیل، عربستان و اندونزی اعضای ناظر هستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا