آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدر

استاندار گیلان: گیلان به عنوان پیرترین استان کشور مطرح است/ امید به زندگی در استان بالاست

استاندار گیلان

استاندار گیلان به مطرح بودن گیلان به عنوان پیرترین استان کشور اشاره کرد و افزود: این امر علیرغم نگرانی‌هایی که در رابطه با کاهش نرخ موالید ایجاد می‌کند، نشان دهنده بالا بودن امید به زندگی در استان است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری در جلسه شورای سالمندی استان به مطرح بودن گیلان به عنوان پیرترین استان کشور اشاره کرد و افزود: بالا بودن امید به زندگی به این معناست که بهداشت فردی در این جامعه در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از راه اندازی مراکز توانبخشی و نگهداری از سالمندان، آن دسته از افراد سالخورده که خانواده قادر به نگهداری از آن ها نبودند و یا خانواده ای نداشتند به سختی گذران زندگی می کردند، یادآور شد: در حال حاضر با نهادسازی های انجام شده خدمات خوبی به این افراد ارائه می شود.

سالاری استفاده از مشارکت های مردمی را نقطه قوت خانه های سالمندان دانست و گفت: هر چقدر بیشتر از کمک های مردمی برای خدمات رسانی به جامعه سالمند استفاده شود، به همان نسبت فرهنگ تکریم سالمندان و توجه به آن ها در جامعه ارتقاء پیدا می کند.

وی اضافه کرد: مشارکت خیرین در زمینه حمایت از سالمندان و معلولین این فرصت را فراهم می کند که منابع عمومی در امور دیگری برای خدمت رسانی به مردم هزینه شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه رشد سالمندی در استان اقتضا می کند که برنامه ریزی ویژه ای برای ارائه خدمات به این قشر داشته باشیم، گفت: برای بهره مندی سالمندان گیلانی از امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی دستگاه های اجرایی ، برنامه ریزی های لازم صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون امکانات رفاهی دستگاه های اجرایی ساعات بسیاری در روز بدون استفاده هستند در حالیکه می توان بدون صرف هزینه جدید، این ظرفیت های خالی را برای خدمات رسانی به سالمندان مورد استفاده قرار داد.

 سالاری همه دستگاه ها را ملزم به حمایت از مراکز نگهداری از سالمندان و معلولین در حد توان موجود دانست و عنوان کرد: از پیشنهادات کاربردی مراکز نگهداری از سالمندان و همچنین مراکز توانبخشی استقبال می کنیم و آمادگی داریم تعامل لازم را برقرار کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا