آخرین خبرهااستان هااسلایدرسیاسی

اختصاصی/ دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان مرکز علمی یا مقر افراط گرایی سیاسی؟!/ریاست دانشگاه آزاد لاهیجان خط مشی کدام طیف سیاسی را هدایت می کند؟!

دانشگاه آزاد لاهیجان

اختصاصی تدبیر شرق -نگاه ویژه : تخریب‌ها و هجمه‌های علیه دولت و مجلس ساماندهی، هدفمند و برنامه‌ریزی شده است. همچون دوره اصلاحات که پس از هر اتفاقی عده ای در کف خیابان هاکفن پوشان به راه می افتادند و با تجمع‌های اعتراضی با تصمیم‌های ریز و درشت دولت و مجلس وقت مخالفت می‌کردند اما امروزه نیز طیفی از همان جنس از رفتارهای غیر معقول و محیر العقول خود دست کشیده و با تظاهر به قواعد مدنیّت و عقلانیت در قالب تحصن دست به اعتراض می زنند.
الحاق به کنوانسیون FATF این روزها به بحرانی دیگر در میان دلواپسان تبدیل شده است؛ بحرانی که در میان آشفته بازار معضلات داخلی کشور می‌تواند بهانه‌ای باشد تا اذهان عمومی را به آن جلب کرده تا حاشیه بر متن سوار شود. حال در این اثنی کاسبان تحریم و کسانی که نسبت به جهانی شدن جمهوری اسلامی ایران و تسهیل مراودات مالی و بانکی و در نتیجه کاهش فشار های اقتصادی به مردم کشور روی خوش نشان نمی دهند وپیوستن ایران به این کنوانسیون را زنگ خطری برای انسداد کسب و کار خود می دانند دست از جنجال و هوچی گری بر نداشته و به اشکال مختلف اعم از تحصن و طومار نویسی و ارسال پیامک های تهدید آمیز به نمایندگان مجلس و…سعی در بر هم زدن فضای سیاسی کشور را دارند .
جالب اینجاست که مراکز علمی کشور همچون دانشگاهها نیز از این حواشی مستثنی نبوده و به محض اشاعه خبر بررسی این لایحه در مجلس، دلواپسان به ظاهر فرهیخته!! دست به تجمع های اعتراض آمیز زدند . در راستای این اتفاق دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان نیز از این تحصن بی بهره نبوده و و در قامت کارشکنی و سنگ اندازی سیاست های دولت معتدل با اربابان کشوری خود همصدا و همنوا گردید. جالب است بدانید دکتر بیدریغ ریاست محترم دانشگاه آزاد لاهیجان و جمعی از معاونین وی در این تحصن شرکت داشته و نکته قابل تامل آنست که آیا ریاست یک دانشگاه نسبت به مسائل صنفی و سیاسی پیرامون خود باید تا این حد سینه دریده و حضوری آشکار و نهان داشته باشد ؟! از طرفی با توجه به اینکه این تحصن ها بیشتر رنگ و لعاب بازی های سیاسی داشته و دخالت آشکار در فرایند تصمیم گیری و تصمیم‌سازی نهاد های مجری و قانون گذار کشور محسوب می شود و مسلما فاقد وجاهت قانونی بوده و خود جوش اداره می گردد رییس محترم دانشگاه آزاد لاهیجان و معاونینش به عنوان رئوس هرم یک نهاد علمی تا چه اندازه می توانند آشکار و نهان منویات سیاسی خود را پیش روی دانشجویان بروز دهند ؟!
شاید رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان لاهیجان خود را فردی سیاسی تلقی نکند اما اینگونه رفتارهای بی پرده و فاقد توجیه سیاسی برای ریاست یک نهاد علمی به هیچ وجه قابل اغماض نبوده و پیش تر وی را بعنوان فردی غیر همسو با دولت تدبیر و امید معرفی خواهد کرد…

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا