آخرین خبرهااستان ها

افزایش ترافیک با تعدد تقاطع‌ در رشت | خیابان‌ها و معابر شهر رشت غیر استاندارد است

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان گفت:‌ کلانشهر رشت به‌ یک برنامه جامع و تحول اساسی در حوزه ایجاد و یا اصلاح زیرساخت‌های ترافیکی نیاز دارد.

تدبیرشرق/سرهنگ محمدرضا محمدی در گفتگو با تسنیم اظهار داشت:‌ کلانشهر رشت به تحولات اساسی در حوزه اصلاح هندسی معابر و هدایت ترافیکی نیازمند است زیرا بسیاری از معضلات آن دقیقاً از عدم برنامه‌ریزی و نبود یک طرح جامع در این حوزه نشأت گرفته است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان عنوان کرد:‌ تعدد بیش از اندازه سازه‌هایی مانند تقاطع‌ در شهرهایی نظیر کلانشهر رشت با چنین بافت و ویژگی‌های خاصی نه تنها به تسهیل در امور و مرور آن کمکی نکرده بلکه خود به یکی از مهم‌ترین عوامل تشدید کننده ترافیک آن تبدیل شده است.

محمدی از افزایش تصادفات در سطح شهر رشت خبر داد و افزود:‌ ساخت و ایجاد این تعداد تقاطع نه‌تنها دیگر برای هدایت ترافیکی شهر رشت جوابگو نیست بلکه به علت وجود بیش از اندازه آن‌ها هر روزه شاهد وقوع تصادفات منجر به جرح فراوانی در سطح این کلانشهر هستیم.

وی به یکی دیگر از مضرات وجود تقاطع‌های متعدد در سطح شهر رشت اشاره کرد و گفت: ایجاد گره‌های ترافیکی به جای تسهیل در عبور و مرور وسائط نقلیه و خودروها از جمله‌ چالش‌هایی است که به دلیل استقرار غیرکارشناسانه این‌گونه سازه‌ها در شهر رشت دائماً به وقوع می‌پیوندد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان وظیفه پلیس را اعمال مقررات اعلام کرد و بیان داشت:‌ بسیاری از شهروندان ایجاد گره‌های ترافیکی و مشکلاتی از این دست را ناشی از کم‌کاری پلیس قلمداد می‌کنند در حالیکه این موضوع از علل و عوامل دیگری نشأت می‌گیرد.

محمدی با اشاره به وظایف سازمان‌های متولی در حوزه مهندسی ترافیک عنوان کرد:‌ ساخت روگذرها،‌ زیرگذرها،‌ ایجاد دوربرگردان‌ و یا جانمایی بسیاری از سازه‌های این‌چنینی که در هدایت ترافیک نقش مؤثری دارند به دستگاه‌های ذیربط و مسئول در حوزه ایجاد و یا اصلاح هندسی معابر باز می‌گردد.

وی وضعیت خیابان‌ها و معابر شهر رشت برای تحمل و هدایت بار ترافیکی موجود را غیراستاندارد خواند و تصریح کرد:‌ سال‌ها است که برای تغییر در زیرساخت‌های شهر رشت در حوزه مسائل ترافیکی فکری نشده و بسیاری از معابر و خیابان‌های آن بدون اعمال تغییری دست نخورده باقی مانده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با تأکید بر اینکه برای آینده کلانشهر رشت باید فکری اساسی شود خاطرنشان کرد:‌ برای جلوگیری از قفل شدن ترافیک در کلانشهر رشت،‌ ایجاد دوربرگردان‌های استاندارد،‌ ایمن و غیرهمسطح در نقاط مختلف آن بسیار ضروری است.

محمدی وظیفه پلیس را اعمال مقررات و هدایت ترافیک اعلام کرد و اظهار داشت:‌ کلانشهر رشت به یک تحول اساسی در حوزه زیرساخت‌های مرتبط با حوزه مسائل ترافیکی نیاز دارد اما ظاهراً متولیان دستگاه‌های مرتبط و دست اندرکاران این حوزه هیچ برنامه‌ای برای آینده این شهر در این بخش ندارند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا