آخرین خبرهابین الملل

دولت ونزوئلا خواستار راهپیمایی مردمی علیه آمریکا شد

دولت ونزوئلا

پس از انتشار گزارشاتی دال بر اینکه مقامات آمریکایی برای مذاکره درباره سرنگون کردن رئیس جمهور ونزوئلا به طور محرمانه با افسران ارتش ونزوئلا دیدار کرده‌اند، دولت کاراکاس اعلام کرد فردا(سه‌شنبه) راهپیمایی گسترده‌ای را علیه مداخله آمریکا برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیئوسدادو کابلا، رئیس مجمع قانون اساسی ونزوئلا گفت: آمریکا اذعان می‌کند که مقاماتش دسته‌کم سه بار با رهبران کودتای نظامی ونزوئلا برای انجام یه کودتا دیدار داشته‌اند.

وی در جریان نشست حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا گفت، میان آمریکا و حمله پهپادی به نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در جریان رژه نظامی چهار اوت ارتباط مستقیمی وجود دارد.

کابلا گفت: ترور رئیس جمهور که ناکام ماند توسط آمریکا رهبری شده بود. کسی هست که به این مساله شک داشته باشد؟

روزنامه نیویورک تایمز با اعلام دیدار مقامات آمریکایی با افسران نظامی ونزوئلا، گزارش داده که مقامات آمریکایی پس از این دیدارها تصمیم گرفتند تا کاری نکنند.

البته این روزنامه این نشست‌ها را به حمله پهپادی چهار اوت به نیکولاس مادورو ربط نداده است.

در همین حال خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا در صفحه توئیتر خود نوشت: کاملا غیرقابل قبول و توجیه ناپذیر است که مقامات دولت آمریکا در نشست‌هایی با هدف ترغیب و حمایت اقدامات خشونت‌آمیز افراط گرایان شرکت کنند.

روابط دیپلماتیک بین ونزوئلا و آمریکا از زمان روی کار آمدن هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا در سال ۱۹۹۹ متشنج شده است. چاوز تا زمان فوتش در سال ۲۰۱۳ میلادی رئیس جمهور ونزوئلا بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا