آخرین خبرهااستان هاسیاسیفوری

نماینده لنگرود: سالاری همه تلاش خود را کرد تا احمدی پور را در معاونت سیاسی حفظ کند/ از نظر بنده نیروی غیر بومی در مقام معاون سیاسی و امنیتی استاندار اشکالی ندارد/ پیش ازآمدن سالاری من به استاندار بومی معتقد بودم، اما وقتی ایشان آمدند تکلیف خود دانستم که از وی حمایت کنم

مهرداد لاهوتی استاندار گیلان

مهرداد لاهوتی درگفتگویی با اشاره به تحولات در حوزه استانداری گیلان اظهار کرد: رویکرد آقای سالاری، استفاده از نیروهای بومی در انتصابات است و نباید از انصاف بگذریم چرا که درمجموع تمام مدیرانی که درپست ها قرار داده اند، به غیراز معاون سیاسی، بقیه مدیران از نیروهای همین استان هستند.

وی با بیان اینکه باید از رویکرد استاندار برای استفاده از نیروهای بومی تشکر کرد و این رویکرد قابل تحسین است، افزود: به تجربه دیده ایم، معمولا هر استانداری که به جایی می رود، چند نیرو با خودش می برد.

نماینده لنگرود درمجلس شورای اسلامی گفت: آقای سالاری فقط یک نیروی غیربومی دربین مدیران خود منتصب کرد و ایشان قبل از انتصابش، راضی بودند که آقای احمدی پور را به عنوان معاون سیاسی نگه دارند ولی ما گیلانی ها فشارآوردیم که آقای احمدی پور را بردارید.

لاهوتی با تاکید براینکه استاندار گیلان درفشاری قرار گرفتند که مجبور شدند آقای احمدی پور را بردارند، تصریح کرد: عقل حکم می کند، در مورد معاون سیاسی استاندار که همه ی ارکان تاثیرگذار استان نسبت به آن حساسیت دارند و کسی است که می خواهد مسائل سیاسی استان را دنبال کند ویک شبه برایش حاشیه ایجاد می کنند، استاندار به دنبال یک نیروی غیر بومی برود.

وی با بیان اینکه سالاری همه ی تلاش خود را برای نگهداری احمدی پور، صرف کرد افزود: وقتی برای نیروی بومی این همه حاشیه ایجاد می کنند، حداقل قضیه این است که معاون سیاسی را از افراد غیربومی بگذارد و جایگزین یک بومی را یک فرد غیربومی قرار دهد.

نماینده لنگرود با اشاره به اینکه من در جلساتی بوده ام که برخی از افراد موثر می گفتند تمام انتصابات بومی آقای سالاری از افراد خلافکار هستند، گفت: وقتی ما درباره نیروهای بومی اینگونه واکنش نشان می دهیم، چه انتظاری داریم؟

لاهوتی با اعلام اینکه نگاه استاندار گیلان برای انتصاب فرمانداران و بخشداران، استفاده ازنیروهای بومی بوده است، اعلام کرد: حتی درمورد معاون اقتصادی و آن قضیه ای که برای آقای اصغریان پیش آمد، استاندار گیلان، ماه ها صبرکرد و بدون معاون اقتصادی ماند، درصورتیکه ازجاهای دیگر می توانست نیرو بیاورد اما تلاش کرد که نیروی بومی را جایگزین کند.

وی با تاکید براینکه یک استاندارد در این حد اختیار و حقوق دارد که یک غیربومی را منصوب کند، افزود: معاون برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی، رئیس مدیریت برنامه و بودجه استان گلستان و یکی از معاونت های اداره راه استان اصفهان گیلانی بوده اند.

نماینده لنگرود درمجلس شورای اسلامی گفت: فراموش نکرده ایم که در گذشته با ورود استاندار مازندرانی، تمام فرمانداران مازندرانی بوده اند و حتی در رده پائین مسئولیت هم گیلانی ها را قرار نمی دادند.

لاهوتی با اشاره به اینکه همکاران بنده نیز، به اتفاق به معاونت سیاسی آقای احمدی پور ناراضی بودند، عنوان کرد: ما هنوز نمی توانیم درباره یک نیروی بومی برای چنین پستی، متمرکز بشویم و یک کلام واحد داشته باشیم.

وی افزود: استفاده از یک یا دو نیروی غیربومی اشکالی ندارد و خیلی نباید حساسیت نشان داد و باید شرایطی فراهم کرد که استاندار کار کند.

نماینده لنگرود درپاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه استاندار گیلان یکسال است که به گیلان آمده است و شناخت کافی درباره استان ندارد و معاون سیاسی دست راست استاندار محسوب می شود، ممکن است درآینده مشکل پیش بیاید وآیا شما با معاون سیاسی غیربومی موافق هستید یا خیر؟ گفت: اگر استانداری نتواند ازنیروی غیربومی استفاده کند و همه به این کار هجمه کنند، معنیش این است که نمی گذاریم کار کند.

لاهوتی درباره سوال دوم اعلام کرد: استاندار معاون مرا انتخاب نمی کند و اگر به این نتیجه رسید و الزاما مجبور شد که معاون سیاسی غیربومی بگذارد، من با ایشان همکاری می کنم.

وی گفت: پیش ازآمدن سالاری من به استاندار بومی معتقد بودم، اما وقتی ایشان آمدند تکلیف خود دانستم که از وی حمایت کنم.

نماینده لنگرود با ابراز اینکه نباید بر سر نیروهای بومی خود بکوبیم و از آنها ایراد بگیریم، تصریح کرد: بدی انتخاب نیروی بومی این است که چون او را می شناسیم، هزاران اَنگ به وی نسبت می دهیم.

لاهوتی به جوان گرایی و استفاده از زنان درپست های مدیریتی از سوی استاندار گیلان اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد جامعه را بانوان تشکیل می دهند اما بنده نیز دربدنه خودم، این جسارت را نداشته ام که از زنان استفاده کنم.

وی گفت: به نظرم استاندار گیلان درانتخاب مدیران، خوب حرکت می کند و اگر درانتصاب ها، ریز بشویم، یک بخشدار خانم ابلاغ شده است که اصل این حرکت درست است.

/رویداد گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا