آخرین خبرهااسلایدربین الملل

دو ائتلاف مقتدی صدر و هادی عامری خواهان استعفای دولت العبادی شدند

ائتلاف مقتدی صدر

در پی جلسه فوق العاده پارلمان عراق که برای بررسی تحولات اخیر بصره برگزار شد، ائتلاف‌های سائرون و الفتح، دو ائتلاف اصلی پارلمان عراق امروز (شنبه) خواسته خود را برای استعفای هرچه سریع‌تر دولت عراق مطرح کردند.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از سومریه نیوز، ائتلاف سائرون (به رهبری مقتدی صدر) اعلام کرد: پاسخ‌های دولت در جلسه پارلمان درخصوص رخدادهای بصره قانع کننده نبود و ما خواهان استعفای دولت هستیم.

فراکسیون پارلمانی سائرون اعلام کرد که تلاش‌ها برای تشکیل یک دولت قدرتمند جهت برآورده کردن خواسته‌های مردم در حال انجام است.

حسن العاقولی، نماینده پارلمان عراق و سخنگوی ائتلاف سائرون تصریح کرد: ما از نخست وزیر و کابینه می‌خواهیم که استعفای خود را تقدیم کرده و از مردم عراق عذرخواهی کنند.

ائتلاف الفتح (به رهبری هادی عامری) نیز خواهان استعفای دولت و وزارت‌خانه‌های آن شد.

احمد الاسدی، سخنگوی ائتلاف الفتح گفت: نمایندگان پارلمان با اجماع نظر معتقدند که کوتاهی و شکست آشکاری در بحران بصره صورت گرفته است. ما خواهان استعفای هرچه سریع‌تر نخست وزیر و وزیران هستیم.

ائتلاف الفتح و سائرون دو ائتلاف اصلی هستند که پیروز انتخابات پارلمانی اخیر عراق در ماه مه گذشته شدند.

از سوی دیگر، محمد علی زینی، مسن‌ترین نماینده پارلمان عراق که ریاست موقت پارلمان را برعهده دارد، تصریح کرد که تاریخ اواسط ماه میلادی جاری به عنوان زمان تشکیل جلسه آتی پارلمان تعیین شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا