آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

سپیدرود را تنها نگذارید

تدبیرشرق/کمتر تیمی را در ایران به سراغ داریم که به مانند سپیدرود در پایین ترین سطح فوتبال هم سکوهایش خالی از تماشاگر نبوده باشد. سپیدرود فقط یک تیم ورزشی نبوده و تاثیرات اجتماعی آن بر هیچ کسی پوشیده نیست. سپیدرود را می توان خون رگ های جوانان رشتی عنوان کرد. تیمی که ریشه در جان مردم و هواداران دارد. هوادارانی که در سرما و زمستان، در خانه و دور از خانه این تیم را تنها نگذاشتند و نمی گذارند.

ارتش سرخ گیلان دو فصل گذشته با حمایت های شهرداری وشورای شهر رشت و هواداران بعدازسی سال به لیگ برتر راه یافت و امروز می توان از این تیم به عنوان یک تابو وخط قرمزبرای هواداران نام برد. سپیدرودی ها در فصل گذشته نیز با این حمایت ها در لیگ برتر ماندنی شدند.
این تیم با اما و اگرهای بسیار و در حالیکه در ماه های گذشته دچار کشمکش های مالکیتی فراوانی شد فصل جدید لیگ برتر را آغاز کرد تا دومین سال حضور خود را در این لیگ تجربه کند. سپیدرود امروز با گذشت شش هفته از مسابقات با دو امتیاز در قعر جدول قرار گرفته است اما هواداران با ورود کادر فنی جدید و علی رغم تمام مشکلات مالی و حواشی همچنان به آینده این تیم امیدوار هستند.
اعضای شورای شهر رشت نیز مانند سال های گذشته نهالی را که با خون و دل بزرگ کردند را رها نکردند؛ اوایل شهریور ماه ۷ عضو شورای شهر رشت در ادامه حمایت ها از تیم ریشه دار و مردمی سپیدرود با نامه ای به رئیس شورای شهر رشت خواستار مساعدت و حمایت از این تیم در قالب تامین هزینه های لجستیکی شدند. خبری که خوشحالی دهها هزار هوادار را به همراه داشت.


این خبر خوشحال کننده در این روزهای بد فوتبالی گیلان امید را در دل هواداران زنده کرد و امروز هواداران در انتظار عملی شدن این وعده هستند.
قطعا شرایط نامساعد مالی شهرداری رشت بر کسی پوشیده نیست اما اگر بگوییم حمایت از تیم محبوب سپیدرود از وظایف اجتماعی شهرداری رشت است سخنی به گزاف نگفته ایم.
فراموش نکنیم سپیدرود رشت تنها نماینده گیلان در لیگ برتر فوتبال کشور است و نیاز به حمایت ویژه مسئولین دارد. نباید بخش خصوصی را درتامین هزینه های فراوان در لیگ برتر تنها گذاشت که در نهایت موجب یاس و ناامیدی و رها نمودن این تیم بزرگ و مردمی گردد. شاید کمی غفلت سبب پشیمانی و نا امیدی هزاران جوانی شود که امروز تنها دلخوشی انها بازی تیم محبوبشان در لیگ برتر است.
اعضای شورای شهر رشت در چند سال گذشته در روزهای خوب و بد سرخپوشان گیلانی همواره همراه این تیم بوده اند ضمن اینکه کمک لجستیکی به این تیم حداقل کاری است که از سوی مدیریت شهری می تواند انجام شود و به دلیل تزریق شدن در مقاطع زمانی طول فصل و تدریجی بودن آن از اعمال فشار به این مجموعه نیز جلوگیری می نماید.
امیدواریم با درایت مسئولین شرایط مناسبی برای ادامه حیات ماهی ها ایجاد شود تا این تیم هم مانند دو تیم دیگر گیلانی ها در مسیر سقوط نیافتد که آن وقت دیگر بازگشت مجدد به لیگ برترتقریبا غیرممکن خواهد بود.امروز به یاری سپیدرود بشتابیم که فردا ممکن است خیلی دیر شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا