آخرین خبرهااستان ها

به جای الگوهای غربی امثال شهید بابک نوری باید الگو باشند/ باید کسانی که در خیابان ها عرض اندام می کنند را به راه شهدا رهنمون کنیم

تدبیرشرق/مراسم شبی با شهید مدافع حرم  بابک نوری هریس با سخنرانی سردار حق بین فرمانده عملیاتی  لشکر قدس گیلان روز جمعه ۱۶ شهریور بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد باب الحوائج رشت برگزار شد.
استاد محمد باقر تمدن مداحی این مراسم را بر عهده داشت.

در این مراسم خانواده یک مقتول که فرزندشان را ۶ سال پیش در جریان یک درگیری از دست داده بودند، به حرمت خون جوانترین شهید مدافع حرم گیلان بابک نوری هریس از خون فرزند خود درگذشتند و به قاتل رضایت دادند.

سردار حق بین در این مراسم با تشکر از همه کسانی که در این مراسم شرکت کردند ابراز داشت: دشمنان ما در راس آن آمریکای جنایتکار ناقوس جنگ را به صدا در آوردند. هرچند اکنون توجه اکثر ما به جنگ اقتصادی دشمن است ولی  توجه ویژه دشمنان به جنگ فرهنگی است که هزینه اش برای دشمن کم و برای طرف مقابل فوق العاده سنگین است و  ما دراین راستا  اگر به وحدتی که بارها امام و رهبری توصیه کردند توجه نکنیم جامعه ما آسیب خواهد دید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه کسانی که برای مردم خدمت می کنند اگر به مردم توجه نکنند در پرونده اعمال ما خیانت به شهدا محسوب می شود و باید حواسشان باشد که دشمن از هر راهی که فکر می کنید می خواهند سایه جنگ را بر سر ما نمایان کنند.

فرمانده عملیاتی  لشکر قدس گیلان ادامه داد: کسانی که فکر می کنند می توانند به سمت ما حمله ور شوند هرگز این اتفاق نمی افتد. استکبار جهانی و آمریکا قرن هاست روی نیروی نظامی خودشان هزینه کردند تا اگر یک روزی جامعه ای به حرف آن ها توجه نکرد با همان نیروی آماده شان آن جامعه و کشور را سر جای خودشان بنشانند.  وی افزود: بودجه نظامی آمریکا ۷۰۰ میلیارد بود که اکنون ۶۰ میلیارد دلار هم اضافه کرده است  ولی با همه توانمندی های نظامی  خودشان ما آن ها را سرجای خودشان نشاندیم و این توسط همین مردم صورت گرفته است که در راهپیمایی ها و مراسم ها و اتفاقات مختلف توانستند جلوی ابزار این توانمندی بایستد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما بین ابزارها و توانمندی های آان ها فاصله انداختیم و امروز آن ها  به این نتیجه رسیدند به جای این نیروی پر هزینه نیروی داعش و النصره را با هزینه های گزاف ایجاد کنند و به مسلمانان تحمیل کنند. نسلهای بعدی نیز باید حواسشان باشد که فرصت اشتباه کردن ندارند و اگر اشتباه کنند آن ها قطعا از مرزهای ما شروع می کنند و آن چه در سوریه، عراق و یمن آوردند بر سر ما نیز خواهند آورد.

سردار حق بین در ادامه اظهار داشت: خون شهدایی چون بابک نوریها و دیگر شهدای مدافع حرم بود که دست به دست هم داد تا ریشه این شجره خبیثه را از روی زمین محو کنند.با این حال همچنان افکار آن ها ادامه دارد و اگر کوتاهی کنیم دوباره رشد خواهند کرد و اگر حواس ما نیز نباشد از بین ما نیز انتخاب خواهند کرد و به جنگ خودمان خواهد آورد.

این فرمانده مدافعان حرم در ادامه با اشاره اهمیت شناخت جنگ فرهنگی گفت: دشمن حال در یک مقطعی جنگ اقتصادی را در ردیف اول قرار داده است ولی هرگز دیگر طراحی ها در جبهه های فرهنگی و سیاسی را کوتاه نخواهد آمد. ما باید حواسمان باشد و در هر جبهه ای فعالیت داریم باید به آن دقت کنیم وگرنه جامعه ما دچار مشکل می شود. حواسمان باشد اگر می خواهیم در همین عرصه موفق شویم همه ما مسئولیت داریم. وی ادامه داد: شاید در امور اقتصادی و سیاسی مسئولینی مشخص داشته باشیم ولی در امر فرهنگی متولیش تک تک ما هستیم و  اگر می خواهیم با دشمن سازگار نباشیم باید با نگاه سنگینمان به کسانی که اشتباه می کنند برخورد کنیم.

فرمانده عملیاتی  لشکر قدس گیلان ادامه داد: آن هایی که الگوهای غربی را در هر عرصه ای می خواهند به جامعه تحمیل کنند با نگاه سنگین شما می توان مشکلات را حل کنند و اگر به خواسته های رهبرمان توجه کنیم این امر شدنی است.

سردار حق بین در ادامه بیان داشت: ما بهترین الگوهای خودمان را می توانیم به دنیای غرب ارائه دهیم و هر آن چه خواستند برما  تحمیل کنند تغییر دهیم. جوانان ما این هنر را دارند به عنوان الگوسازان خودشان را معرفی کنند.

وی  شهید بابک نوری هریس به عنوان یک الگو معرفی و ابراز داشت: آخرین مصاحبه بابک نوری هریس که در بین دو دشمن محاصره بود این بود که آمده ایم از ناموس خودمان دفاع کنیم. بابک نوری روحش توانمند است. او توانست خانواده  را متقاعد کند و  محبت و دوستی را در این خانواده بزرگ راه انداخت و توانست اثر گذار باشد.

فرمانده عملیاتی  لشکر قدس گیلان در پایان سخنان خود گفت: انتظار داریم شهدای ما را در آخرت شفاعت کنند. این هایی که در جامعه ما در خیابان ها می خواهند  عرض اندام  کنند می توانند شهیدانی در قواره شهید بابک نوری هریس تحویل دهند که از امنیت خودشان دفاع کند؟ این هایی که عرض اندام می کنند خائن نباشند جاهلند و ما آن ها را توصیه می کنیم راه شهدا را ادامه دهند به جای این که دشمن شاد باشند.

سردار حق بین با اشاره به این که رویکرد اعتراضی در خیابان ها از ۷۸ تاکنون بسیار کمتر شده است ادامه داد: با این حال حتی اگر جمع کوچکی باشند عیب و ننگ است ول باید همه در کار یکدیگر این مملکت را به سرمنزل مقصود برسانیم و برای نسل های بعدی عمود خیمه ای درست کنیم که زیر این خیمه زندگی کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا