آخرین خبرهااستان هااسلایدر

جعفرزاده ایمن آبادی :مجلس طرح ارائه ۵ کالای اساسی و رفاهی توسط دولت را بهتر می داند / برخی نمایندگان در خصوص طرح شفافیت آرا دغدغه دارند

جعفرزاده

تدبیر شرق : غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با تدبیر شرق در خصوص رد شدن طرح دو فوریتی تامین کالاهای اساسی توسط نمایندگان در جلسه ی علنی امروز مجلس گفت : واقعیت امر این است که دولت ۵ بسته می خواهد بیاورد و اگر مجلس جبری انجام می داد نظام دولت به هم ریخته می شد . مجلس نگفت کالای اساسی ندهید بلکه مجلس طرح ارایه ۵ کالای اساسی و رفاهی توسط دولت را بهتر می داند.
وی با اشاره به سوء تعبیر این موضوع از سوی رسانه ها ، افزود : بحث این است که دولت ۵ کالای اساسی می خواهد عرضه کند و کار مجلس مجوز دادن به دولت است . ما شورایعالی اقتصاد و رفاه داریم که مجلس هم در آن عضو است و طبق جلسه ای که داشته ایم تمامی موارد عرضه ی ۵ کالا و میزان جمعیت مشخص شده و حتی زمان ارایه ی یارانه نیز تعیین شده است.
جعفرزاده تاکید کرد : در خصوص کالاهای اساسی روند دولت صحیح است .
وی ادامه داد : ساز و کار این موارد مشخص و شرط و شروطی نیز گذاشته شده است ، کوپن داده نمی شود بلکه کارت الکترونیک رفاهی برای ۷۰ میلیون نفر صادر شود .کالا می خرند و یارانه می گیرند .
جعفرزاده در خصوص مخالفت طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت : با صراحت می گویم نمایندگان دغدغه ای دارند و آن این است که در بعضی از موارد دستگاهها و نهادهای خاصی ورود می کنند و نظراتی دارند و نمایندگان نظرات مخالف دارند تکلیف نماینده چیست ؟ مانند FATF، که بنده معتقدم با شرط و شروطی و اصلاح بند دو هنوز هم قابل پذیرش است و به ضرر کشور نیست ، برخی از نمایندگان به مانند بنده به صراحت اعمال نظر می کنند اما بعضی دیگر نمی خواهند خود را درگیر حواشی کنند و معتقدند که در آینده در بررسی صلاحیت ها این نظرات آنها مورد بررسی قرار می گیرد .
جعفرزاده عنوان کرد : برای اعمال شفافیت باید چارچوبی مشخص شود ، برای طرح سوال یا استیضاح از رییس جمهور اگر مردم آرای ما رو بدانند اشکالی وجود ندارد اما برای مسایلی که ایجاد حساسیت می شود آن موارد رای نباید مشخص شود.
وی در زمینه ی موافقت پیشین ۱۶۰ نفر از نمایندگان در خصوص شفافیت آرا ، اظهار کرد : در بعضی اوقات طرحی وارد مجلس می شود و همه با کلیات آن موافقت می کنند اما در بحث جزییات مواردی بیان می شود که مانند این طرح موجب مخالف نهایی نمایندگان می گردد .
وی در خصوص خارج شدن طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی از دستور کار مجلس ، گفت : طرح تشدید یک اشکال حقوقی داشت که ما به دوستان حقوقی مجلس عنوان کرده بودیم اشکال آن را رفع کنند .این طرح ، طرح خوبی است اما شورای نگهبان آن را بر می گرداند چون بار مالی دارد. مجلس طبق اصل ۷۵ قانون اساسی نمی تواند قانونی را تصویب کند که یک ریال حتی برای دولت هزینه در پی داشته باشد و یا یک ریال درآمد دولت را کاهش دهد .
جعفرزاده ادامه داد : از این طرح به نتیجه رسیدند که برای دولت بار مالی دارد چون دولت باید ساز و کار و سازمانی را تشکیل دهد که ایجاد هزینه برای دولت خواهد کرد و احتمالا این طرح با اصلاحاتی حل خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا