آخرین خبرهااستان ها

پس از انقلاب فقط ۲ هتل در تهران ساخته شده است/ صنعت گردشگری را جایگزین نفت کنیم

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت گردشگری رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده پس باید تلاش مان را زیاد کنیم و حتی در این راه می توانیم از تلویزیون و اختصاص کانالی مجزا برای معرفی جاذبه های گردشگری استفاده کنیم.

تدبیرشرق/«مهرداد لاهوتی»، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه گفت: شورای نگهبان ایراداتی گرفته بود و قرار است ما توضیحات بیشتری در خصوص این ایرادات از جمله عدم انطباق با اصل ۷۵ و بار مالی ارائه بدهیم و مجددا آن را به شورای نگهبان ارسال کنیم.

او در خصوص میزان گردشگری در کشور گفت: در حوزه داخلی، گردشگری رونق خوبی داشته اما در حوزه خارجی با کاهش گردشگر مواجه هستیم.

لاهوتی عنوان کرد: ما جز ۱۰ کشور برتر دنیا از لحاظ جاذبه گردشگری و تنوع زیست محیطی هستیم. سازمان میراث فرهنگی همیشه حیاط خلوت دولت‌ها بوده و باید در معرفی جاذبه های گردشگری برنامه های خوبی اندیشیده شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: حذف روادید، حمل و نقل خوب، افزایش تعداد هتل ها از موضوعات دیگری است که باید به آن توجه کرد زیرا پس از انقلاب فقط ۲ هتل در تهران ساخته شده است.

او گفت: صنعت گردشگری رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده پس باید در این زمینه تلاش کنیم؛ حتی در این راه می توانیم از تلویزیون کمک گرفته و کانالی مجزا برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران داشته باشیم.

این نماینده مجلس گفت: برخی انتقاد دارند اگر گردشگر خارجی وارد کشور شوند احتمال بروز آسیب‌های فرهنگی وجود دارد اما ما باید به این دید به آن ها نگاه کنیم که گردشگران خارجی می‌توانند هرکدام سفیران فرهنگی خوبی برای ما باشند.

لاهوتی اظهار کرد: در شرایط فعلی که از نفت به عنوان معادله سیاسی در دنیا و به عنوان یک ابزار استفاده می‌شود، می‌توانیم صنعت گردشگری را جایگزین نفت کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا