آخرین خبرهابین الملل

موج انتقادها از ترامپ بابت گلف و توئیت‌بازی حین مراسم تدفین مک‌کین

رئیس‌جمهوری آمریکا که حین مراسم تدفین جان‌ مک‌کین به بازی گلف مشغول بوده و لفاظی توئیتری علیه کانادا به راه انداخته بود، هدف انتقادات قرار گرفت.

تدبیرشرق/به نوشته روزنامه ایندیپندنت، چهره‌های سیاسی سرشناس از جمله سه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا (باراک اوباما، جورج بوش و بیل کلینتون) در مراسم تدفین سناتور جان مک‌کین حاضر بودند. اما رهبری کنونی آمریکا که به مراسم کلیسای جامع ملی واشنگتن دعوت نداشت، تصمیم گرفت تا به زمین گلفی در ویرجینیا سر بزند.

ترامپ از آنجا درباره مناقشه بر سر توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا با دولت کانادا تویئت می‌کرد. او نوشت: هیچ ضرورت سیاسی‌ای وجود ندارد که کانادا را در توافق نفتای جدید نگه داریم. اگر ما توافق منصفانه‌ای برای آمریکا پس از چندین دهه سوءاستفاده نداشته باشیم، کانادا حذف می‌شود. کنگره نباید در این گفت‌وگوها مداخله کند یا اینکه من کلا نفتا را برای همیشه جمع می‌کنم و پس از آن اوضاع ما بهتر می‌شود.

اندکی پس از آن او ادامه داد: به یاد داشته باشید، نفتا یکی از بدترین توافق‌های تجاری است که تاکنون منعقد شده است. آمریکا هزاران کسب و کار و میلیون‌ها شغل را از دست داد.

برخی از کاربران توئیتر فورا واکنش نشان دادند و از ترامپ خواستند تا “اندکی احترام” نشان دهد و حین مراسم تدفین مک‌کین از این رسانه دوری کند. ترامپ در سخنانش اصلا به مراسم این سناتور اشاره‌ای نکرد.

اندکی پس از توئیت ترامپ، رابرت رایش از محققان برجسته دانشگاه برکلی کالیفرنیا و از مفسران سیاسی مطرح گفت: تنها یک فرد مبتلا به اختلال شخصیت ایگومانیا می‌تواند از یک مراسم تدفین برای جلب نظر استفاده کند.

یک رپر سرشناس آمریکایی هم نوشت: “به متوفی احترام بگذار و توئیت‌هایت را برای بعد از مراسم تدفین نگه دار.”

کریستوفر دیکی، نویسنده و تدوین‌گر سرشناس هم گفت “توئیت‌های ترامپ اخلالی در مراسم تدفین مک‌کین است؛ کسی که اهمیتش برای آینده ایالات متحده بیشتر از دلبستگی شما به عنوان یک معامله‌گر است.”

مانا یگانی، وکیل مهاجرت هم افزود: او نمی‌داند چه کار کند و برای همین توئیت‌های بی‌ربط ارسال می‌کند. ترامپ در این روز یادبود کاملا نادیده گرفته شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا