آخرین خبرهااستان ها

شهردار سیاهکل در خطبه های پیش از نماز جمعه این شهر : طرح اتاق شیشه ای شهرداری را برای اولین بار در سیاهکل اجرا خواهم کرد

تمامی پروژه های شهرداری با نظارت استانداری و سازمان بازرسی انجام گرفته است.

تدبیرشرق/شهردار سیاهکل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان سیاهکل گفت: مردم سهامداران اصلی مدیریت شهری هستند و ما هم خدمتگزاران انان هستیم. وی افزود : با حضور ۱۰ ماهه اینجانب و بدست گرفتن سکان شهرداری، اجرای اسفالت خیابان فاضل خان محله ، کوی کشتکار، شهید مظلوم ، فارابی ، شهید مطهری ، کوی فرهنگیان ، کوچه نواب صفوی، کاسپین ۲-۲ ، کوچه سینای ۳و۴ ، لشکریان ،کوچه نسترن ۲و۳ ، کوچه قهرمانی ، کوچه پورشعبان ۲ با متراژ ۵۵۰۰۰ متر مربع و هزینه کرد ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان انجام گرفته که از این مبلغ فقط ۲۰ درصد ان پرداخت گردیده است و همچنین ۲۰ هزار متر مربع از خیابانها که کوچه های سطح شهر اماده اسفالت بوده که با صدور مجوز شورای اسلامی شهر اقدام به اسفالت خواهد شد.

دکتر نیک بین در خصوص مقایسه اسفالت ۱۰ ماهه مدیریت شهری نسبت به گذشته گفت: در ۴ سال گذشته فقط ۴۵ هزار مترمربع در سطح شهر اسفالت انجام گرفته که میتوان گفت نهضت بزرگ اسفالت در طی این ۱۰ ماه انجام گرفته است .

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه اگر تمامی این پروژه ها طی این مدت انجام نمیشد هم اکنون میبایست هزینه چندین برابری را متقبل میشدیم .
سالیان سال چندین مغازه در خیابان اصلی شهر وجود داشت که مشکلاتی را بابت تردد خودرو ها در سطح شهر بوجود اورده بودند که در طی این زمان با توافق مالکین نسبت به تخریب ان اقدام کرده و تعریض خیابان انجام شد ودر اینده نزدیک با شروع ساخت بلوک Bمجتمع تجاری میتوانیم بسیاری از مغازه های بافت فرسوده خیابان اصلی شهر را با توافق مالکین تخریب نموده و بازگشایی خیابان انجام گیرد.

شهردار سیاهکل با بیان اینکه خدمات مختلفی در سطح شهر سیاهکل انجام گرفت اعم از اجرای لچکی در مجاور استخر پاشوران- نورپردازی در مبادی ورودی شهر و استخر -خرید یکدستگاه ماشین حمل زباله مکانیزه – خرید ۱۰۰ عدد سطل زباله – خرید ۳۰ دستگاه گاری مکانیزه زباله – راه اندازی واحد مستقل سد معبر- جانمایی سفره های هفت سین در ایام نوروز – برگزاری جشنواره نوروزی- اهدا ۱۰ هزار پکیج گردشگری بین مسافرین نوروزی – ساخت کلبه سنتی ، نمازخانه و نمازخانه برای مسافرین از جمله کارهای انجام شده شهرداری میباشد.

وی در ادامه گفت: در بحث لوله گذاری ابهای سطحی که در مرکز شهر در حال انجام بوده واز همین جا از صبر و شکیبایی مردم و کاسبان این منطقه که در این پروژه مارا همراهی میکنند تقدیر و تشکر مینمایم و هدف از انجام این پروژه که می بایست ۲۰ یا ۳۰ سال پیش انجام میگرفت با این حرکت میتوانیم در زمان بارندگی شدید که در ان نقطه دچار مشکل بود به طریفی مرتفع شود .

وی در خصوص برخی دیگر از پروژه های عمرانی در سطح شهر سیاهکل گفت: رنگ آمیزی جداول سطح شهر به متراژ ۲۵ هزار متر – پخش شن و ماسه در خیابانها و کوچه های سطح شهر در حدود ۳۵۰ هزار مترمربع با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان صورت گرفته است و همچنین اماده سازی کمربندی خیام در حدود ۱۲۱ هزار متر مربع لجن برداری تا کنون انجام گرفته که مبلغ ۳ میلیارد تومان هزینه شده که به پیمانکار تا کنون مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت گردیده است و لایه روبی انهار ۲ هزار متر – نصب بلندترین پرچم جمهوری اسلامی در شمال کشور با ارتفاع ۶۲ مترمربع – نصب ۳ تابلوی گردشگری در مبادی ورودی شهر انجام گرفته است ‌.

نیک بین در خصوص صدور پروانه در ۱۰ ماهه مدیریت شهری گفت: تا کنون ۱۶۲ فقره پروانه صادر گردیده که در مقایسه با ۴ سال قبل سیر صعودی داشته که این عامل باعث رونق بازار و اشتغال زائی در سطح شهر بوده است .

وی درخصوص سرمایه گذاری در سطح شهر سیاهکل اعلام کرد: توافقات اولیه با شرکت توسعه و عمران بانک شهر صورت گرفته تا در تالاب اشکجهان پهلو که جز حریم شهر بوده بتوانیم جهت جذب گردشگر و اماده سازی امکانات زیپ لاین ، پل شیشه ی ، سورتمه تغییراتی را در سطح شهر بوجود اوریم .

شهردار سیاهکل در خصوص طرح شایعاتی در سطح شهر که هزینه های میلیاردی در پروژه های عمرانی و تصمیم گیری هایی پشت درهای بسته گفت: تمامی پروژه های با نظارت استانداری و سازمان بازرسی انجام گرفته و بصورت قاطع اعلام میکنم تمامی پروژهای عمرانی شهرداری با کارشناسی رسمی دادگستری انجام گرفته است و همچنین جهت شفاف سازی این موارد ((طرح اتاق شیشه ی شهرداری)) برای اولین بار در سیاهکل را اجرا خواهم کرد و در این طرح تمامی کارهای عمرانی ، هزینه ، نامه نگاریها و مصوبات در وب سایت، برای عموم به معرض نمایش در خواهد امد .

وی درپایان گفت: با توجه به اینکه شهرستان سیاهکل جز شهرستانهای پروسعت در گیلان بوده و همچنین روزانه شاهد حوادث مختلفی در سطح شهرستان هستیم در واحد اتش نشانی شهرداری با کمبود ماشین آتشنشانی ،نیرو و امکانات مواجه بوده و قادر به جوابگویی همزمان چندین حادثه نخواهیم بود و اینجانب چندین مکاتبه با دستگاهای ذیربط انجام داده ولی ترتیب اثری ندادند و چندی پیش که قرار بود یک دستگاه خودرو اتش نشانی به شهرداری سیاهکل تحویل دهند به شهر دیگری واگذار کردند و اگر در آینده حوادثی در سطح شهرستان رخ دهد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا