آخرین خبرهااسلایدرسیاسیملی

نامه سرگشاده دکتر زیباکلام به حسن روحانی در آستانه سوال نمایندگان مجلس از رییس جمهور

تدبیرشرق/سکوت طولانی جنابعالی دومین قربانی کابینه‌تان را هم به بار آورد و شما همچنان مهر سکوت بر لب دوخته‌اید. کمترین پیامد سکوتتان تأیید آدرس غلطی است که اصولگرایان بالأخص جریانات تندروتر آن‌ها پیرامون دلایل به وجود آمدن بحران اقتصادی حاکم بر کشور می‌دهند. آن‌ها انگشت اتهام را به سمت دولت و بالأخص تیم اقتصادی آن گرفته و سعی می‌کنند به مردم القا ‌کنند که ریشه تمامی نابسامانی‌های اقتصادی موجود خلاصه می‌شود در سوءمدیریت آن‌ها.

یقیناً تیم اقتصادی دولت شما نمره خیلی بالایی نمی‌گیرد. کمترین اشکال آن فقدان یک استراتژی یکپارچه مدون است. اما تقلیل بحران فعلی به صرفاً تیم اقتصادی دولت و ندیدن ریشه‌های عمیق‌تر و جدی‌تر آن، در خوش‌بینانه‌ترین حالت ساده‌انگاری والا که فریب افکار عمومی است.

سخنان نمایندگان مخالف دولت در جریان استیضاح آقای کرباسیان(ازجمله رفتار عوام‌فریبانه و پوپولیستی برخی از امیدی‌ها) یادآور مطالبی است که اصولگرایان از تریبون‌هایشان ازجمله نمازجمعه و صداوسیما منظما علیه دولت ابراز می‌دارند و سکوت شما مهر تأییدی شده بر این باور نادرست که مقصر وضع موجود فقط دولت است.

هیچ‌کس نمی‌داند علت سکوت مرموز شما و نگفتن واقعیت‌هایی که باعث به وجود آمدن بحران فعلی شده چیست؟ بنده زبانم ظرف یک سال گذشته از تکرار این نکته مو درآورد که چرا به مردم نمی‌گویید که چه میزان از درآمد کشور در اختیار دولت است و چه میزان در اختیار نهادها و مراکز دیگر قدرت؟ مراکزی که بابت یک دینار آن هم پاسخگو نیستند.

چرا به مردم توضیح نمی‌دهید که چه میزان از بحران اقتصادی محصول سیاست خارجی ما و اصرار بر دشمنی با آمریکا، از بین بردن اسرائیل و صدور انقلاب است و چه میزان ناشی از سوءمدیریت دولت یازدهم؟

چرا توضیح نمی‌دهید که ظرف دو دهه گذشته چه میزان از درآمدهای کشور به چاه ویل هسته‌ای ریخته شده بدون آنکه کمکی به پیشرفت اقتصادی کشور کرده باشد و چه میزان صرف تأمین آب شده؟

چرا به مردم نمی‌گویید جایگاه مجلس که در رأس نظام قرار بوده باشد به‌واسطه نظارت استصوابی به قعر آن سقوط کرده و کم نیستند نمایندگانی که مجلس برایشان محلی شده برای امتیازگیری و بده بستان از قوه مجریه.

سکوت شما فقط باعث پشیمانی بسیاری از ۲۴میلیونی که با امید به شما رأی دادند نشده؛ مصیبت بزرگ‌تر آن است که عملکرد شما لطمه سنگینی بر اعتبار صندوق رأی، به‌عنوان یگانه ابزار پیشرفت وارد ساخته است.

ایام به کام باد
صادق زیباکلام
پنجم شهریور۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا