آخرین خبرهااستان ها

حفاظت از محیط زیست جز اولین های زندگیست/با حمایت های استانی سال آینده شاهد تحقق وعده ها خواهیم بود

تدبیرشرق/اردکانیان در بازدید از پیشرفت فیزیکی سد شفا رود اذعان داشت مسئله حفاظت از محیط زیست بسیار مهم و جز اولین های زندگی همه ی ما محسوب می شود.

وی ادامه داد ما انتظار داریم با توجه به آنچه که کارشناسان در مورد این پروژه می گویند سرعت کار را بیشتر کنیم تا بتوانیم در نیمه های سال آینده وعده های داده شده در باره ی سد شفارود محقق سازیم.

وزیر نیرو گفت: بیش از  ۳۵۵ پروژه آب و برق با صرف اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا می باشد وی ادامه داد از مهم ترین این پروژه ها سد شفارود است که تامین کننده آب پایدار برای مردم منطقه در دست اجرا داریم.

ایشان افزود برای پشتیبانی از طرح های عمرانی منطقه، همه ی مسئولین استان و در راس آن استاندار گیلان در سرعت بخشی این پروژه ها کمک های شایانی را انجام داده اند.

وی ادامه داد بانک مرکزی با همه ی مشکلات موجود و رعایت ضوابط و قوانین در گشایش اعتبارات مورد نظر همکاری های خوبی با ما داشته است.

شایان ذکر است سد مخزنی شفارود با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا می باشد که  با احداث این سد و کنترل سیلاب های فصلی تامین کننده آب شرب به میزان ۲۳ میلیون متر مکعب و ۴۵ میلیون متر مکعب برای بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیزار های منطقه و همچنین ۱۰ میلیون متر مکعب برای صنایع در سال و تولید انرژی برق آبی به میزان سالانه ۳/۲۵ گیگاوات ساعت را داشته باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا