اسلایدرفرهنگی و هنریملی

انتخابات ما هنر را گسترش داد/ اهل خشونت مردم‌سالاری را نمی‌پسندند

مردم‌سالاری

رییس‌جمهور تاکید کرد: مطهری‌ها و بهشتی‌ها کشته آزاداندیشی و فکر خود هستند اگر ملت امروز در کنار مرقد امام و خانه ملت شهیدانی را تقدیم می کند به این خاطر است که اهل خشونت مردم‌سالاری را نمی‌پسندند.

به گزارش تدبیرشرق، حسن روحانی در دیدار با هنرمندان عنوان کرد: بسیار خوشحالم که امشب خدمت اهالی فرهنگ و هنر هستیم و برای ما شب به یاد ماندنی است. نسبت به آنهایی که رابطه بین انسان‌ها و رابطه بین انسان و خالق و طبیعت را با زبان هنر می‌سازند احترام قائلیم.

او افزود: اساس دین هم همین است دین هنر سخن گفتن با خدا را به ما می‌آموزد و نحوه مناجات و عبادت و حرف زدن با حق را از دین می‌آموزیم. هنر به ما یاد می‌دهد که چگونه با خدایمان و با هم نوعان‌مان خارج از اینکه از چه قوم و مذهب و زبان و ملیتی هستند، برخورد کنیم. چون نه علم مرز دارد و نه هنر مرز را می‌شناسد بنابراین ما با هنر زنده‌ایم و دین ما دین هنر است.

رییس‌جمهور تاکید کرد: قرآن ما اساسش بر هنر است دینی که معجزه‌اش کتاب و سخن و کلام است افتخار ما این است قران همیشه زنده است و معجزه جاودانه ما است. اذان مغرب خط پایان همه حرف‌هاست. از هنرمندان کشور و از اصحاب فرهنگ کشور بسیار متشکرم در انتخابات حماسه بزرگی آفریده شد البته که همه در این حماسه سهم داشتند اما هنرمندان ما پیش و بیش از دیگران در صحنه فعال بودند و جوانان ما در سراسر کشو در انتخابات هنرمند شدند و سینماگر و صاحب طنز شدند و با موبایل‌هایشان با هم وطنانشان و جهانیان سخن گفتند.

او افزود: پس انتخابات ما هنر را گسترش داد. این حماسه افتخار بزرگی برای مردم بود البته آنکه در انقلاب به ما دموکراسی را یاد داد امام بود و نماد دموکراسی خانه ملت است و این دو باید هزینه دموکراسی ۲۹ اردیبهشت را پرداخت می‌کردند. تروریسم روبروی هنر است و زبانش خشونت است و هدفش از بین بردن انسانیت و تمدن انسانی است. ملتی که از روز اول قربانی ترور بوده بعد از پیروزی انقلباب برابر تروریسم ایستاده و ملت‌های بزرگی را نجات داده باید بهای ایستادگی خود را پرداخت کند.

روحانی تاکید کرد: مطهری‌ها و بهشتی‌ها کشته آزاداندیشی و فکر خود هستند اگر ملت امروز در کنار مرقد امام و خانه ملت شهیدانی را تقدیم می کند به این خاطر است که اهل خشونت مردم‌سالاری را نمی‌پسندند و صندوق را نمی‌خواهند ملت ما از امروز مقاوم‌تر و پرشورتر از همه روزها برابر خشونت و ترور می‌ایستد این ملت بزرگ و همه ملت‌های آزاده جهان برابر خشونت ایستادگی می‌کند.

او گفت: تروریست ها در گذشته هر روز به فکر ورود به کشور و ضربه به ملت بودند و ده‌ها بار تلاش کردند امروز هم اگر می‌خواستند وارد حرم و شوند ناموفق شود و امروز که خواستند وارد مجلس شوند و برابر نمایندگان ملت از سلاح خود استفاده کنند ناکام ماندند.

رییس جمهور تصریح کرد: تروریست‌ها باز هم در برابر ملت منسجم، قهرمان و دلاور ایران که زبان، فرهنگ، هنر و بیداری جوانانش را پاس می‌دارد و راه مقاومت و ایستادگی را شناخته و در پیش گرفته، ناموفق خواهند بود.

روحانی خاطر نشان کرد:  ما به شما و شما به دولت اعتماد کرده و خواهید کرد. ما در کنار هم حماسه آفریدیم و در کنار هم و دست در دست یکدیگر با بازوانی پرتوان و قدم‌هایی استوار راه‌مان را برای رسیدن به اهداف بلند ملی خود ادامه می‌دهیم؛ راه ما امنیت، آزادی، آرامش و پیشرفت کشور است و باید هنر و فرهنگ مان را در این مسیر بکار بگیریم.

رییس جمهور تأکید کرد: گوش های شنوا و چشم های بینای فراوانی در میان مردمان و جوانان این سرزمین وجود دارد و باید از همه توان و استعداد موجود برای ساختن ایرانی آبادتر و آزادتر استفاده کنیم و یقینا خدا نیز در مسیر رسیدن به این هدف یار و پشتیبان ما است.

پیش از سخنان رییس جمهور چند تن از اهالی فرهنگ و هنر به نمایندگی از هنرمندان حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پیرامون موضوعات و مسائل مختلف فرهنگ و هنر کشور پرداختند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا