آخرین خبرهااستان ها

توسعه و افزایش ظرفیت بندر آستارا از دستاوردهای دولت تدبیر و امید

بندر آستارا

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان به ایرنا، حسین چراغی در نشست تخصصی بررسی روند توسعه بندر آستارا اظهار کرد: بندر آستارا در حاشیه دریای خزر نزدیک ترین بندر به استان های شمال غرب و غرب کشور و با صرفه ترین مسیر صادرات و واردات به این استان ها محسوب می شود.

وی با اشاره به رشد 57 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر آستارا از ابتدای امسال تاکنون تصریح کرد: بندر آستارا ظرفیت های مناسبی برای ترانزیت کالا به کشورهای همسایه از جمله عراق دارد و برنامه های عملیاتی برای سرمایه گذاری در این بندر تهیه شده است.

چراغی اظهار کرد: برای پذیرش ایمن کشتی ها و نگهداری عمق کانال و حوضچه بندر آستارا یک دستگاه لایروب خریداری خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان ادامه داد: احداث یک پست اسکله غلات تا پایان امسال ، سفارش ساخت 2 دستگاه مکنده غلات با ظرفیت 300 تن در ساعت و تحویل حداقل یک دستگاه تا پایان سال، سفارش ساخت سیلوی غلات با ظرفیت 30 هزار تن و ساخت 10 هکتار محوطه به منظور احداث پایانه غلات با ظرفیت 30 هزار تن در سال جاری و پیش بینی توسعه آن تا 100 هزار تن از برنامه های اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندر آستاراست.

به گفته چراغی، این حجم سرمایه گذاری در صورت تخصیص کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با بازدهی بیشتری مواجه و موجب ترغیب و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در خاتمه خواستار تخصیص کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا توسط سازمان گمرک شد.
سال گذشته 34 هزار و 307 تن کالا از بندر آستارا صادر و 134 هزار و 248 تن کالا وارد شد و میزان تخلیه و بارگیری کالا با سال 94 برابر، اما تعداد کشتی های پهلو گرفته در این بندر نسبت به سال 94 حدود 10 درصد افزایش داشت.

بندر آستارا با ظرفیت نهایی سه میلیون و 500 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا در سال ، پیش بینی و طراحی شده و یک میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد داشت .

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا