آخرین خبرهااستان ها

۴۰ درصد سهم اشتغال گیلان به حوزه صنایع اختصاص دارد

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با اشاره به وجود ۳ هزار و ۹۷ واحد تولیدی در گیلان گفت:‌ ۴۰ درصد سهم اشتغال گیلان به حوزه صنایع اختصاص دارد.

تدبیرشرق/فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در گیلان حدود ۳ هزار و ۹۷ واحد تولیدی و صنعتی در داخل شهرک‌ها،‌ نواحی صنعتی و خارج از شهرها وجود دارد که از این میان ۴۰ درصد سهم اشتغال این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان پیشینه صنعت در این استان را جدید و به حدود ۴ دهه گذشته مرتبط دانست و افزود: تا ‌قبل از استقرار صنایع نوین به شکل امروزی در گیلان، صنایعی به صورت بومی و به تعداد بسیار محدود‌ در استان وجود داشته که در چند حوزه‌ خاص خلاصه می‌شدند.

دلق‌پوش پیشرفت تشکیل صنایع در استان گیلان را سریع و بسیار مطلوب ارزیابی کرد و در مورد آن ابراز داشت:‌ عمده صنایعی که در استان گیلان چه در نواحی صنعتی و شهرک‌ها و چه در داخل و خارج شهرها مستقر هستند در حوزه‌های سلولوزی،‌ غذایی، دارویی‌،‌ فولاد و نساجی فعالیت می‌کنند.

وی رویکرد اصلی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان را حمایت از صنایع صادرات محور دانست و تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه گیلان استانی مرزی و نزدیک به کشورهای حاشیه خزر است هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد صادرات این استان به حوزه‌های صنایع تولیدی اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان به بازار ۴۰۰ میلیونی کشورهای حاشیه خزر اشاره کرد و ابراز داشت:‌ واقع شدن در مسیر نوستراک و همسایگی با کشورهای آسیای میانه در حوزه خزر ظرفیت و موقعیت بسیار ممتاز و ویژه‌ای را برای گیلان در بحث صادرات ایجاد کرده است.

دلق‌پوش حمایت از تولیدات صادرات محور و تسهیل در روند ایجاد آنان را از اهداف راهبردی سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان خواند و گفت:‌ دستیابی به بازارهای جهانی توسط استان گیلان باتوجه به کیفیت مطلوب کالاهای ساخت داخل آن در حوزه‌های صنعتی، در دستور کار قرار دارد.

وی با اعلام اینکه ‌سازگاری با محیط زیست یکی از پیش ‌شرط‌های اولیه استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در گیلان است عنوان کرد:‌ شهرک‌ها و نواحی صنعتی در گیلان و یا حوزه‌های شهری و یا برون شهری آن جهت ایجاد صنایع،‌ برای خود قواعد و مقررات ویژه‌ای دارند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان سازگاری با محیط و میزان آلایندگی صنایع جهت کاهش اثرات منفی زیست محیطی را مهم ارزیابی کرد و افزود:‌ در حال حاضر و با توجه به سیاست‌هایی که در این راستا پیاده شد اکثر واحدهای صنعتی مستقر در گیلان صنایع سبز هستند.

دلق‌پوش با اشاره به این نکته که در گذشته سخت گیری‌های محیط‌زیستی جهت ایجاد صنایع در گیلان بسیار شدید بوده است بیان داشت:‌ مدیران فعلی سازمان حفاظت محیط زیست گیلان همکاری بسیار خوبی در زمینه استقرار واحدهای تولیدی با رعایت اصول زیست محیطی دارند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا