آخرین خبرهااستان هااسلایدرفرهنگی و هنری

شهردار لنگرود در مراسم تقدیر از خبرنگاران: اگر ما به سمت بازتاب واقعیت‌ها حرکت کنیم، اعتماد به رسانه‌ها بیشتر می‌شود

 مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران امروز در محل ساختمان شهرداری لنگرود برگزار شد.

در این مراسم سید مهدی رجایی شهردار لنگرود، غلامرضا منصفی رئیس شورای شهر لنگرود، اعضای شورای شهر لنگرود، کریم خورسندی مدیرعامل خانه‌ی مطبوعات گیلان و جمعی از خبرنگاران از سراسر استان گیلان حضور داشتند.

در ابتدای مراسم فرامرز محمدی، خبرنگار پیشکسوت لنگرود و  علی بزرگ‌بشر، مدیرمسئول رسانه تدبیر شرق از زحمات شهردار تقدیر کردند.

بزرگ بشر در این نشست اظهار داشت: امروز از لنگرود صدای واحد به بیرون می‌رسد و در بیرون از فضای شهرستان لنگرود نگاه بسیار مثبتی از این شهر وجود دارد که برخلاف شهرهای دیگر استان است. همانطور که طی چند وقت اخیر نیز در رسانه ها منعکس شده در اکثر شهرهای گیلان اختلاف بین شورا و شهردار زیاد است ولی همدلی بین شورای شهر لنگرود و شهردار ستودنی‌ست.

بزرگ‌بشر در ادامه از تعامل بین مجموعه ی مدیریت شهری و رسانه ها ابراز رضایت کرد و عنوان نمود: در حال حاضر در کمتر شهری از استان این سطح تعامل با خبرنگاران وجود دارد . وی در ادامه گفت: آقای شهردار شما بسیار خوب عمل کردید و وعده‌هایتان را فراموش نکرده اید و امیدواریم نسبت به زیبا سازی شهری و بهبود مبلمان شهری بیشتر پرداخته شود و همینطور در جهت بهبود شرایط سرمایه‌گذاری و امور گردشگری  تلاش بیشتری صورت گیرد و این همدلی همیشگی باشد و استانمان به خصوص شهر لنگرود در مسیر توسعه حرکت کند.

در ادامه کریم خورسندی، مدیرعامل خانه مطبوعات از شرایط خبرنگاران سخن گفت:ما  امیدواریم که گزارش عملکرد دستگاه‌ها و ادارات سال به سال نباشد. من تمام تلاشم را می‌کنم که خانه‌ی مطبوعات توسعه بیابد. ما علاوه بر عضو گیری فیزیکی از سامانه‌ی الکترونیکی هم در خانه‌ی مطبوعات عضو می‌پذیریم و  از همه تقاضا دارم بیایند و عضو شوند. یکسری از اتفاقات مثبت با حضور آقای سلطانی‌فر در خانه مطبوعات رخ خواهد داد.

مدیرعامل خانه‌ی مطبوعات گیلان ادامه داد: بیمه اصحاب رسانه موضوع بسیار مهمی است. من به عنوان مدیر مسئول موظفم اعضایی که دعوت به کار کردم را بیمه کنم. هر رسانه تا ۵ نفر معافیت برای هر امتیاز دارد و از از این تعداد بیشتر آزاد حساب می‌شود. ما از استاندار فعلی و حتی استاندار سابق پول بیمه تکمیلی را هم گرفتیم.

در ادامه‌ی مراسم غلامرضا منصفی رئیس شورای شهر لنگرود ضمن تبریک روز خبرنگار از طرف شورا و خانواده شهرداری لنگرود گفت:«خبرنگاران مثل یک دوست هر روز مشکلات شهری را به ما گوشزد می‌کنند.

در انتها سید مهدی رجایی، شهردار لنگرود ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از زحمات شهید محمود صارمی، گفت: خبرنگاری شغل نیست عشق است. کسی که دنبال شغل و درآمد باشد دنبال خبرنگاری نمی‌‌آید. امروز با توجه به وسعت رسانه‌ها و فضای خبری جامعه شاید بتوانیم خبر را بدست بیاوریم اما خبرنگار می‌تواند از کاه کوه بسازد و کوه را کاه نشان دهد. من خواهش دارم حقیقت را بازتاب کنید. تمام کارها را با تمام ضعف و قدرت‌هایشان بینیم.
شهردار لنگرود در ادامه‌ی حرف‌هاش گفت: اگر ما به سمت بازتاب واقعیت‌ها حرکت کنیم، اعتماد به رسانه‌ها بیشتر می‌شود. امروز مردم اعتمادشان  نسبت به رسانه‌ها کم شده است. باید انرژی بیش از پیش برای اعتماد سازی ایجاد شود تا هویت و رسالت اصلی رسانه رخ‌نمایی کند.
شهردار لنگرود افزود: امام (ره)می‌گفت کار‌هایی که می‌کنید را به مردم بگویید. مسئولین که نمی‌توانند این کار انجام دهند، این مسئولیت به گردن رسانه‌هاست. بعضی از مسئولین یا مردم تعدادی از اخبار پروژه‌ها را ندارند، در صورتی که در رسانه‌ها کار شده است. این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.

رجایی خاطر نشان کرد: ما دوست داشتیم گزارش کار دهیم ولی بنا نیست این کار را انجام دهیم. درباره‌ی جمع آوری آب های سطحی هم که سوال شد به خبرگزاری ایلنا مراجعه کنید تا امروز در این جمع صمیمی بیشتر ما مسئولین شنونده باشیم و صحبت های گرم شما خبرنگاران را بشنویم.
در انتهای این مراسم از خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه‌ها تجلیل و قدردانی انجام شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا