آخرین خبرهااستان ها

عامل مهم اثربخشی رسانه ای در جامعه کارکرد حرفه ای خبرنگاران است

رنجکش با تاکید بر انعکاس واقعیت‌های جامعه توسط خبرنگاران افزود: هیچ خبرنگاری نباید در شهرستان احساس عدم امنیت به واسطه انعکاس اخبار و گزارش حتی به ضرر مدیران نماید زیرا به هیچ وجه نباید مانعی برای شفافیت بخشی در جامعه وجود داشته باشد.

تدبیرشرق/فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: از عوامل مهم اثربخشی رسانه ها در جامعه کار کرد و اخلاق حرفه ای خبرنگاران است.

یونس رنجکش در آیین تجلیل از خبرنگاران رسانه‌های گروهی شهرستان مرزی بندر آستارا افزود: این کارکرد موجب شفاف‌سازی و جلب اعتماد عمومی و تقویت فرآیند توسعه کشور خواهد شد.
وی اضافه کرد: رسانه زمانی اثر بخشی خواهد داشت که بتواند مخاطب داشته باشد و جذب مخاطب بستگی به کارکرد حرفه ای رسانه دارد که این کارکرد گره خورده در رفتار حرفه ای خبرنگاران می باشد.
گفته وی؛ کارکردهای حرفه ای خبرنگاران و نقدهای سازنده آنان حتی موجب تحسین افرادی قرار می‌گیرد که مورد نقد قرار گرفته اند. وی اضافه کرد: خبرنگاران چشمان بینای جامعه هستند که تلاش ها و زحمات زیادی را متحمل میشوند و حرفه آنان سخت و زیان‌آور شناخته شده است زیرا کار آنان شبانه‌روزی و از روی جان و دل است.
وی گفت: در کنار فعالیت حرفه ای خبرنگار در یک سازمان خبری آنان با احساس مسئولیت اجتماعی و رسالتی که احساس می‌کنند تلاش دارند تا در هر زمان و مکان به مسئولیت خود بپردازند و در واقع حرفه خبرنگاری کاری شبانه روزی است.
رنجکش ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای رسانه و فعالان این عرصه که در جمع جامعه خبری اکنون حضور ندارند افزود: آنچه امروز به یادگار از آنان ماده از آثار خبری در قاب های مختلف نوشتاری، عکس و فیلم است که بخشی از تاریخ ملت ما می باشد.

در این جلسه که خانواده خبرنگاران آستارا نیز حضور داشتند فرماندار این شهرستان از صبوری و حوصله خانواده‌های خبرنگاران نیز تقدیر و سپاسگزاری کرد و افزود: بخشی از شرایط تحمل سختی های کار حرفه خبرنگاری به همراهی خانواده‌های این قشر برمی‌گردد.

رنجکش با تاکید بر انعکاس واقعیت‌های جامعه توسط خبرنگاران افزود: هیچ خبرنگاری نباید در شهرستان احساس عدم امنیت به واسطه انعکاس اخبار و گزارش حتی به ضرر مدیران نماید زیرا به هیچ وجه نباید مانعی برای شفافیت بخشی در جامعه وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: خبرنگاران با کمال آرامش و با درک واقعیت های جامعه و توان حرفه‌ای خود باید به وظایف و مسئولیت های رسانه ای خویش بپردازند.

فرماندار آستارا همچنین از خبرنگاران خواست تا در کنار انتشار اخبار و رویدادهای به منافع ملی و همچنین ایجاد همبستگی و اتحاد و وحدت بیشتر در جامعه توجه کنند.

وی ادامه داد: آنچه از کار حرفه‌ای رسانه ای تاکنون در جامعه دیده ایم انسجام بخشی به وحدت ملی و اتحاد و همبستگی بوده است که باید این روند تداوم یابد.

در برنامه تجلیل از خبرنگاران آستارا که در سه بخش در پارک بی بی یانلو، رستوران رومی و همچنین ساحل سفیر امید برگزار شد با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، موسیقی و خاطره گویی خبرنگاران از آنان نیز توسط فرماندار آستارا با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد .

خبرنگاران شهرستان آستارا نیز در اقدامی جالب با اهدای لوح یادمانی از یونس رنجکش فرماندار آستارا که از فعالان رسانه ای و خبرنگاران استان گیلان نیز هست به پاس همراهی ها و ایجاد فضای شفاف رسانه ای در این شهرستان تقدیر کردند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و‌ همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا