آخرین خبرهااستان هااسلایدرفرهنگی و هنری

فرماندار لاهیجان در نشست با خبرنگاران: اگر صحت و دقت در خبر حفظ نشود اعتماد مخاطبان از دست خواهد رفت/ خبرنگاران واقعیت ها را باید منعکس کنند+ گزارش تصویری

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روابط عمومی فرمانداری لاهیجان، سرپرست فرمانداری این شهرستان گفت: انتقاد از مسئولین از وظایف خبرنگاران است و مسئولان نیز در این رابطه باید پاسخگو باشند و همچنین خبرنگاران هیچگاه نباید در رسالت مهم اطلاع رسانی صحت و دقت را فدای سرعت کنند.

امیرجانبازی روز پنجشنبه در نشست تجلیل از خبرنگاران و نمایندگان رسانه های شهرستان لاهیجان افزود:خبرنگار باید علاوه بر ذوق و استعداد ، دوره های آموزشی و تخصصی را گذرانده باشد و دارای تعهد لازم نسبت به مسایل اجتماعی و حرفه خبرنگاری و رسالت هایی که برگرفته از رسالت خبری شهید محمود صارمی باشد را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران قبل از اینکه وارد این عرصه شوند باید از تعهداتی برخوردار باشند خاطرنشان کرد: لازمه خبرنگار بودن داشتن علم ، دانش و تجربه کافی است و در خبر سه ویژگی و سه اصل سرعت ، صحت و دقت وجود دارد که نباید هیچکدام از آنها جایگزین دیگری شود .

وی اظهارداشت: اگر سرعت در اولویت قرار بگیرد خیلی خوب است به شرطی که صحت و دقت خبر نیز حفظ شود که اگر رعایت نشود رسانه اعتماد گیرنده خبر و مخاطبان خود را از دست می دهد و گیرنده خبر دنبال منبع خبری دیگری خواهد رفت.
به گفته وی این اولین جلسه رسمی تجلیل از خبرنگاران امسال در لاهیجان به شمار می رود که توسط فرمانداری در این شهرستان برگزار می شود .

سرپرست فرمانداری لاهیجان با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید با آگاهی قلم بزنند تصریح کرد: در شهرستان لاهیجان تنوع رسانه ها زیاد است و سلیقه های متفاوتی وجود دارد و گاهی سلیقه های متفاوت به تنش گفتاری هم منتهی می شوند که همه این ها به فال نیک گرفته می شوند و باید برای رشد جامعه وجود داشته باشند. وی با اشاره به اینکه حقیقت خبری نباید تعریف و مخدوش شود گفت: باید واقعیت ها منعکس شوند و خبرنگاران باید واقعیت ها را منعکس کنند و اگر واقعیت ها مخدوش شوند رسانه ها اعتبار خود را از دست می دهند و مخاطبان به سوی منابع خبری دیگری جلب خواهندشد.

وی متذکر شد:خبرنگاران باید حسن نیت خود نسبت به مردم و جامعه را در دستور کار قرار دهند و با خبرهای خود باعث ملتهب شدن فضا و به هم زدن آرامش جامعه نشوند زیرا همه دراین جامعه زندگی می کنند که برای همه هزینه بردار خواهدشد .
وی اظهارداشت: اگر با فکر ، با آگاهی و تعمق اخبار بررسی و منتشر شوند، اعتماد مردم جلب و آن رسانه به منبع همیشگی تبدیل خواهدشد.

جانبازی به ویژگی هایی که باید هم یک خبر و هم یک خبرنگار داشته باشند اشاره کرد و ادامه داد: خبرخوب باید صحیح و واضح باشد و در خواننده شک و تردید ایجاد نکند و از ابهام و کنایه بدور باشد و شفاف و روشن بیان شود اگر خبر کامل بیان نشود مخاطبان پرسش هایی خواهند داشت که باید به این پرسش ها پاسخ داده شود.

سرپرست فرمانداری لاهیجان حق محوری و حق گویی را از ویژگی های یک خبرنگار دانست و گفت: خبرنگاران رسانه ها چشم و گوش رسانه و مردم هستند و این رسالت خبرنگاری مسئولیت بزرگی است که باید براساس روایت اسلامی بر محور حق طلبی و حق گویی قرار بگیرد و بر مبانی حق حرکت بکنند و از دخالت احساسات در کار جلوگیری کنند و از هیچ ملامت و ملامتگری ترس نداشته باشند.
وی تصریح کرد:انتقاد منصفانه از مسوولان حق رسانه هاست و این فضا باید در جامعه وجود داشته باشد و مسئولان نیز باید برای این انتقادها پاسخ داشته باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت دوستان خبرنگار هروقت تقاضای دیدار با من را کردند به آن ها این فرصت را دادیم و در آینده نیز خواهیم داد. من چه در حوزه ی مسئولیت قبلی و چه در مسئولیت فعلی بارها اعلام کرده ام که خبرنگاران میتوانند در همه ی جلسات به جز شورای تامین حضور داشته باشند. من حتی در اتاقم جایگاهی برای خبرنگاران درست کرده ام. در جلسه ی امروز هم با دید باز از خبرنگاران دعوت شده است. سرپرست فرمانداری لاهیجان افزود درخواست و خواهش میکنم از همه ی عزیزان که با احترام و عزت نسبت به همدیگر انتقاد و یا مسائلی را مطرح کنند. ما معتقدیم خلیفه ی خداوند روی زمین هستیم ، بنابراین باید عزت و حرمت همدیگر را حفظ کنیم و مباحثی را که مطرح میکنیم باید منصفانه باشد. اینجانب با توجه به گستره ی کاری که دارم و به عنوان نماینده ی عالی دولت در شهرستان مسائل و مواردی را مطرح میکنم تا کنون دیده اید که مواردی بی احترامی جلوه داده شود؟ در شان نماینده ی عالی دولت نیست که بخواهد اینگونه برخورد بکند.

وی همچنین در این جلسه به اجرای برخی از طرح های در حال اجرای شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح تجهیز اراضی کشاورزی یکی از مهمترین طرح هایی است که در شهرستان لاهیجان در حال اجراست که این طرح با ۱۷میلیارد تومان اعتبار در دوهزار و ۸۰۰هکتار از اراضی شالیزاری لاهیجان درحال اجراست .

وی افزود:طرح ملی کاداستر به منظور ساماندهی اراضی کشاو

رزی در ۴۳هزارهکتار از اراضی شهرستان لاهیجان یکی دیگر از طرح هایی است که

‍ با اعتبار اولیه ی یک میلیارد تومانی در کشور تنها در این شهرستان به عنوان طرح الگویی درحال اجراست که با اجرای این طرح اراضی کشاورزی لاهیجان شناسنامه دار شده و مشکل مالکیت و وراثت آنها تاحدودی حل خواهندشد.
وی اجرای طرح رینگ آبرسانی دور شهر لاهیجان را یک طرح بزرگ دیگر دانست و یادآورشد: این طرح با اعتبار ۵/۵میلیارد تومان از بازکیاگوراب تا بام سبز لاهیجان توسط آب منطقه ای گیلان در حال اجراست که با اجرای کامل آن مشکل آب شرب مردم شهر لاهیجان حل خواهدشد.
مهندس جانبازی در ادامه گفت در حوزه ی برق اگر توسط برق منطقه ای تلاشی صورت نمیگرفت ما شاهد وضعیت بدتری در خاموشی های برق بودیم. در این راستا دو ترانسفرموتور ۳۰ مگاولت آمپر تبدیل شد به ۴۰ مگاولت آمپر در پست ۶۳.۲۰ که همین نزدیک به ۵.۵ میلیارد تومان هزینه دربر داشته است. البته باید مدیران شهرستانی این گزارشات را به مردم بدهند و عملکرد دولت را منعکس نمایند و فقط نگذارند فرماندار گزارش دهد. مگر فعالیت دولت از این واضح تر میشود؟ در حوزه ی گاز نیز از میدان گیل تا میدان ابریشم و از میدان ابریشم تا جایگاه نخجیری در حال کار کردن هستند تا از افت فشار گاز کاسته شود و نزدیک به دو میلیارد تومان در این زمینه هزینه خواهد شد.

سرپرست فرمانداری افزود در بخش تصادفات ۳۳% کاهش داشتیم و این کاهش اعم از جرحی و فوتی بوده است. اگر یک نفر را از فوت نجات دهیم هم کار مادی انجام داده ایم و هم معنوی. و این بدون تلاش و برنامه ریزی میسر نیست. مهندس جانبازی در خاتمه خاطر نشان کرد من در گذاشتن مدیران از هیچ کس اجازه نمیگیرم و این حق هم به عنوان قوه ی مجریه به من داده شده است گرچه تا کنون اعلام و ثابت کرده ام که اهل تعامل میباشم و همچنین مقتدرانه پای اجرای سیاست های دولت خواهم ماند.
گفتنی است به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه ها نشستی روز پنجشنبه با حضور امیر جانبازی سرپرست فرمانداری لاهیجان ، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، بخشدار مرکزی لاهیجان و مشاوران فرماندار درسالن شهید کریمی فرمانداری لاهیجان برگزار شد و در این مراسم از خبرنگاران ، مدیران و سردبیران و فعالان عرصه های رسانه های این شهرستان تجلیل بعمل آمد.
در این نشست برخی از خبرنگاران نکته نظرات خود را مطرح کردند.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا