آخرین خبرهااستان ها

برگزاری اولین نشست ستاد اجرایی

مراسم روز خبرنگار در گیلان

اولین نشست ستاد برگزاری مراسم روز خبرنگار امسال در دفتر معاون فرهنگی ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

در این نشست که با حضور ابراهیمیان معاون فرهنگی، خورسندی مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان و کارشناسان حوزه رسانه های مکتوب و مجازی همراه بود به بررسی و چگونگی بهتر برگزاری مراسم روز خبرنگار پرداخته شد.

در این نشست معاون فرهنگی ارشاد اسلامی گیلان گفت : امیدوارم با حمایت های همه متولیان حوزه فرهنگ و رسانه امسال نیز مراسم روز خبرنگار به نحو مطلوبی برگزار شود تا زحمات یکسال تلاش این عزیزان به نوعی جبران گردد.

وی افزود: طی فراخوانی از مدیران رسانه های مکتوب و مجازی خواستار معرفی خبرنگاران فعال حوزه های مختلف شده ایم تا به شکل اختیاری از بین اعضای هیات تحریریه و خبرنگاران سهمیه خود را برای دریافت هدیه روز خبرنگار معرفی کنند که خوشبختانه این کار انجام شد و همکاران ما مشغول بررسی و برنامه ریزی هستند.

ابراهیمیان اضافه کرد: تعامل و هماهنگی خوبی که خانه مطبوعات در راستای برگزاری روز خبرنگار با اداره کل دارد بسیاری از مشکلات حوزه رسانه را کاهش داده و امیدوارم آن دسته از فعالان رسانه ای که در خانه مطبوعات عضو نیستند با ثبت نام در سایت خانه مطبوعات به طور رسمی به عنوان فعال رسانه ای استان شناخته شوند؛ چرا که یکی از مهم ترین مولفه های شناسایی خبرنگاران و فعالان رسانه ای از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عضویت در خانه مطبوعات است و هم اکنون خانه مطبوعات گیلان با بیش از ۲۰۰ عضو ثبت نامی در سامانه الکترونیکی آن یکی از خانه های پرجمعیت سطح کشور می باشد که امیدوارم این روند با ثبت نام حداکثری خبرنگاران ارتقا یابد.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این نشست گفت: خانه مطبوعات در برگزاری مراسم روز خبرنگار و تجلیل از فعالان رسانه ای در کشور پیشرو است و طی سه سال اخیر با پرداخت بیش از ۳۵۰ میلیون تومان هدیه روز خبرنگار به بیش از هزاران خبرنگار تلاش وافری داشته که این البته میسر نمی شد مگر با هماهنگی و همراهی آقای استاندار گیلان و مدیر کل ارشاد اسلامی و روابط عمومی های این دو نهاد مهم و حامی رسانه که جا دارد از زحمات تمامی عوامل اداری و ستادی آنها تشکر و قدردانی شود.

کریم خورسندی افزود: امسال نیز تمام سعی ما این است که مراسم در خور نام و شان خبرنگاران استان برگزار کنیم تا خستگی یک سال فعالیت در حوزه رسانه از تن این عزیزان خارج شود.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلات مالی که اکثر دستگاه ها با آن دست به گریبان هستند اما با رایزنی های انجام شده در حال تامین اعتبار برای هدیه نقدی روز خبرنگار می باشیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان در ادامه به برگزاری موفقیت آمیز اولین جشنواره ملی مطبوعات در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: با اینکه مشکلات زیادی برای برگزاری این جشنواره سراسری داشتیم اما خوشبختانه با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی، استانداری گیلان، اداره کل ارشاد اسلامی، شهرداری رشت و… به نحو مطلوبی برگزار شد و مراسم اختتامیه آن روز ۱۴ تیرماه همزمان با روز قلم با حضور دکتر نوبخت، نمایندگان استان، استاندار گیلان و مدیران دستگاه های اجرایی استان و اصحاب رسانه کشور برگزار شد.

خورسندی ادامه داد: در حاشیه مراسم اختتامیه که با برپایی نمایشگاه مطبوعات استان همراه بود شرمنده برخی از مدیران مسئول نشریات استان به دلیل کمبود جا برای واگذاری غرفه شدیم که امیدواریم در جشنواره ها و برنامه های آتی جبران مافات شود.

در این نشست همچنین قاسم مصفا مسئول روابط عمومی ارشاد اسلامی گیلان نیز ضمن تقدیر از مدیران مسئول و صاحبان امتیاز در خصوص معرفی خبرنگاران فعال خود گفت: امیدوارم خبرنگاران و زحمتکشان رسانه های استان از قلم نیافتند و افراد غیر برای دریافت هدیه خبرنگار معرفی نشوند. چرا که در این صورت آنها را شناسایی و از لیست خارج خواهیم کرد. وی افزود: امیدوار هستیم از سال آینده همه اصحاب رسانه از طریق عضویت در خانه مطبوعات و شناسایی این مرکز قانونی برای روز خبرنگار معرفی شوند و شیوه فعلی گزینش فعالان خبری تغییر کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا