آخرین خبرهااستان ها

دلق پوش: باید برای صنعت برنامه ریزی های بلندمدت داشته باشیم/ نجفی: مسائل و مشکلات صنعت گیلان لحظه به لحظه رصد شود

تدبیرشرق/عصر دیروز طی مراسمی در رشت از برگزیدگان واحدهای صنعتی و معدنی گیلان تجلیل به عمل آمد. در این همایش که در راستای برنامه های هفته صنعت و معدن با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار گیلان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و جمعی از مدیران واحدهای تولیدی در سالن همایش های بانک ملی رشت برگزار گردید؛ از ۳۸ واحد و طرح صنعتی و معدنی نمونه استان با اهداء تندیس تقدیر به عمل آمد.
فرهاد دلق پوش در این مراسم گفت: هدف ما از برگزاری این برنامه، قدردانی از واحدهای تولیدی ای است که در شرایط دشوار موجود مشغول به کار هستند. فعالیت تولیدی این واحدها برای ما بسیار ارزشمند است و باید با حمایت های ویژه مدیران به الگویی تبدیل شود تا اقتصاد و کسب و کار در استان ما رونق بگیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به ظرفیت های ویژه گیلان در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: داشتن دریا، بندر ، منطقه آزاد، اتصال به کشورهای همسایه می تواند در توسعه تولید و تجارت در گیلان، نقش موثر داشته باشد و پیشرفت استان را با شتابی روزافزون رقم زند.
دلق پوش گفت: باید برای صنعت برنامه ریزی های بلندمدت داشته باشیم. ما در زمینه صنعت فولاد و سلولزی وضع خوبی داریم و امیدواریم به جز صنعت سلولزی در سال آینده به قطب فولاد کشور هم تبدیل شویم. به عنوان مثال در حوزه فولاد با توجه به اینکه در استان ما امکان استفاده از نزولات جوی وجود دارد می توانیم به آینده این صنعت در گیلان بسیار امیدوار باشیم.
همچنین “صادق نجفی” در این همایش ضمن تاکید بر اینکه کشور در شرایط خاص به سر می برد اظهار داشت: دشمن در حال حاضر اقتصاد ایران را مورد هدف قرار داده و ما برای خروج از این وضعیت باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. آنها در تلاش هستند تا در کشور هرج و مرج ایجاد کنند و ما باید با قدرت در مقابل چنین بحران‌هایی ایستادگی کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم جلوگیری از معطل ماندن مواد اولیه لازم برای کار تولیدکنندگان در گمرک ابراز داشت: امروز شرایط کشور همانند دوران دفاع مقدس است و باید تمام تلاش ها بر این موضوع متمرکز باشد که مسائل در کمترین زمان ممکن حل شود.
وی با طرح این موضوع که بعضی سفارش‌های ثبت شده برای دریافت ارز دولتی بی‌مورد است افزود: اصلا برخی از سفارش‌های ثبت شده نیاز به واردات ندارد. چراکه نمونه مشابه داخلی آن در کشور موجود است.
وی با جمع بندی مباحث خود گفت: باید مسائل صنعت گیلان با توجه به شرایط خاصی که در آن زندگی می کنیم لحظه به لحظه رصد شود. این رصد و رفع و رجوع مشکلات، باید هر ساعت و هر لحظه صورت گیرد. از نظر ما به تاخیر افتادن کار واحدهای تولیدی در این شرایط واقعا باعث ایجاد صدمات فراوان است. برای نمونه قطع برق واحدهای صنعتی می‌تواند خسارات زیادی را برای تولیدکنندگان به دنبال داشته باشد که باید با هماهنگی ها و همکاری های بیشتر جلوی آن را گرفت.
همچنین در ادامه این برنامه، معاون وزیر صنعت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و شماری از مدیران و اصحاب رسانه، جهت افتتاح خط تولید کولر اسپلیت ایران رادیاتور در شهر صنعتی رشت حضور پیدا کردند. در انتهای برنامه نیز بازدیدی از خط تولید شرکت تالک ایرانیان صورت پذیرفت و مجموعه ای از مدیران و رسانه ها از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفتند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا