آخرین خبرهااستان ها

جذب: دستاوردهای شورای شهرستان نتیجه همگرایی و تعامل با نخبگان و متخصصین بومی/ فلاحتی: شوراها تجلی قدرت مردمی در نظام جمهوری اسلامی است

یکشنبه ۳۱ تیرماه نخستین گردهمایی شوراهای اسلامی شهرستان رشت در تالار گلستان برگزار گردید.

تدبیرشرق/در ابتدای مراسم رییس شورای شهرستان رشت در این گردهمایی با تقدیر از همه مسئولین و مدیران دلسوز نظام در شهرستان رشت خدمت به مردم را بالاترین عبادات دانست.
 حجت جذب با اشاره به فعالیت های شورای شهرستان رشت اظهار داشت در یک سال اخیر تلاش شد با تکیه بر همه ظرفیت ها و همگرایی و تعامل با نخبگان و متخصصین دستاوردهای قابل توجه ای را در کارنامه عملکرد خود ثبت کند.
 وی برگزاری نخستین گردهمایی شوراهای اسلامی شهرستان رشت را با برگزاری کارگاههای تخصصی برای اولین بار در شهرستان رشت بی سابقه دانست و از:
 – انعقاد تفاهم نامه با سازمان انتقال خون و نامگذاری یک روز برای هر روستا به عنوان روز اهدای خون
– انعقاد تفاهم نامه جهت مشخص کردن سفیران گردشگری
– تعیین و آموزش سفیران حوادث غیر مترقبه
– تعیین سفیران هلال احمر با هدف آموزش روستاییان شهرستان رشت
– تعیین سفیران جهادی جهت برگزاری اردوهای جهادی
– گردآوری دو کتاب در حوزه شهدا
– تشکیل دبیرخانه دائمی با همکاری ادارات و نهادهای مختلف در راستای بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای اجرایی
– ایجاد کارگروههای مختلف در راستای توانمند سازی روستاها و بخش های شهرستان رشت
– ایجاد مراکز خلاقیت و نوآوری در راستای حمایت و آموزش ایده پردازی و برگزاری همایش های تخصصی در این حوزه با هدف ایجاد تعامل با ایده پردازان کشور
به عنوان دستاوردهای شورای شهرستان رشت در سال اخیر نام برد.
رییس شورای شهرستان رشت با تاکید بر جایگاه تاثیرگذاری شوراها شهرستان بر معیشت و زندگی روزمره و حل مشکلات مردم افزود رسیدن به افق ایران ۱۴۰۴ در کشور امکان پذیر نیست مگر اینکه مدیریت کلان کشور و به تبعیت از آن مدیریت کلان استان شوراها را به عنوان پیشگامان این راه به صورت جدی و در نقشی مؤثر لحاظ کنند.


در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به این موضوع که با وقوع انقلاب قانون اساسی نشأت گرفته از شرع مبین اسلام جایگزین قانون اساسی رژیم طاغوت شد، اظهار داشت: شوراها به عنوان بازوی منتخب مردمی نظام مشروعیت قانونی خود را از اصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی برگرفته اند بر نقش مهم این نهاد مردم محور تاکید کرد.
آیت الله فلاحتی افزود: اعضای شورا باید بیش از سایر مسئولین مطالبه گر مطالبات مردم باشند، چرا که پیگیری مطالبه مردم مستقیما بر شرایط کشور تاثیرگذار خواهد بود و همواره تغییرات و تحولاتی که از سوی مردم در مدیریت جامعه ایجاد میشود نتیجه میل به تحول از سوی احاد جامعه است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر عنوان کرد با توجه به سابقه جانفشانی، ایثار و شهادت در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و دفاع از حرم اهل بیت اگر مدیری مسئولیت خود را طعمه طمع خود کند به اسلام و انقلاب خیانت کرده است.
وی در ادامه اظهار داشت اعضای شورا با اشراف موجود بر شرایط روز و وضعیت شهروندان با اولیت بندی های مناسب پیگیر مطالبات مردم باشند، چرا که خدمت به مردم بالاترین خدمت محسوب میشود.

مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز  با بیان اینکه شوراها در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های روبنایی و زیربنایی می‌توانند نقش آفرینی کنند، اظهار داشت: شوراها اختیارهای خود را به صورت مستقیم از اراده ملت گرفته‌اند که فرصت خوبی برای خدمت‌رسانی به آنان است.
وی شوراها را امانت‌داران مردم دانست و افزود: مردم با انتخاب شوراها انتظار برطرف کردن مطالبات به حق خود را دارند و در این مسیر همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با آنان هستند.
سالاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را بستر اجرای مطالبات مردم در شهرها و روستاها عنوان و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صحیح و تدبیر مناسب می‌توان علاوه بر جلوگیری از ورود هرگونه آسیب و خدشه‌ به مسائل اجتماعی و فرهنگی و نیز منابع طبیعی و محیط زیست، میزبان مسافران و گردشگران بود و برای مردم استان درآمد ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از فرصت‌ها و ارائه خدمات مناسب می‌توانیم هر نوع تهدیدی را به فرصت تبدیل کنیم، افزود: ایجاد اقامتگاه ، پیش‌بینی تفریحات ساحلی، بازارهای هفتگی و محلی و نیز عرضه‌ غذاهای بومی برای مسافران منجر به ایجاد درآمد بیشتر مردم استان در بخش خدمات می‌شود.
وی تدبیر در ارائه خدمات را باعث کاهش حداکثری آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست ارزیابی کرد و گفت: همه اصناف از حوزه گردشگری تأثیرپذیر هستند و با مشارکت آنان می‌توان نحوه خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران را بهبود بخشید.
سالاری بر ضرورت حمایت از روستاییان در جهت ساخت اقامتگاه‌های گردشگری نیز تأکید و تصریح کرد: ایجاد این اقامتگاه‌ها برای مردم روستا اشتغالزایی و رونق درآمد را به دنبال دارد که باید مسیر اجرای آن تسهیل شود.
وی با اشاره به اینکه گردشگری را محدود به حوزه بوم‌گردی نمی‌دانیم، گفت: تمرکز ما بر بخش بوم‌گردی به واسطه معرفی این مناطق به مسافران و گردشگران و حضور آنان در طبیعت استان گیلان است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا