آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشی

هوش مصنوعی؛ سلاح پنهان کرواسی برای شکست رقبا در جام جهانی

هوش مصنوعی کرواسی

کرواسی به عنوان یکی از کم جمعیت ترین کشورهای دنیا برای موفقیت در جام جهانی از سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی بهره برده است.

شکست تیم هایی نظیر آرژانتین، برزیل و آلمان در روسیه حاکی از این است که برای راهیابی به مراحل پایانی و دستیابی به جام قهرمانی در جام جهانی به چیزی بیش از ستاره ها نیاز است. کادر مربیگری کرواسی با اطلاع از این نکته به استفاده از اپلیکیشن STATS Edge روی آورده که هیچ یک از دیگر تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ از آن استفاده نکرده اند.

این پلتفرم محصول استارتاپ آمریکایی STATS است که از سال ۱۹۹۹ در حال بررسی داده های فوتبال بوده و با سرمایه گذاری هنگفت در این زمینه در پی تبدیل شدن به پلتفرم اصلی آنالیز برای باشگاه های فوتبال است.

STATS Edge برای تجزیه و تحلیل عملکرد تیم، مقایسه استایل بازی ورزشکاران، پیش بینی تاکتیک حریفان بر اساس بازی های قبلی و ارائه راهکارها از هوش مصنوعی بهره می برد.

تحلیلگران معمولا پنج ساعت زمان را صرف تحلیل بازی می کنند اما این سیستم در زمانی کوتاه این مسئولیت دشوار را انجام داده و به آنالیزورها اجازه می دهد زمان خود را صرف تعیین نقاط قوت و ضعف رقبا کنند.

STATS Edge

STATS Edge در بازی کرواسی برابر انگلستان کارایی بالای خود را نشان داد. در نیمه اول این بازی انگلیس حاکم بر بازی بود اما کروات ها در نیمه دوم آنها را به عقب رانده و بازی را به تساوی کشاندند. همانطور که این سیستم نشان می دهد کروات ها به پاس های بلند روی آورده و ۲۴ شوت به سمت چارچوب روانه کرده اند.

دکتر «پاتریک لوسی»، معاون هوش مصنوعی در STATS فواید این سیستم را بدین صورت شرح می دهد:

اگر به بازی آلمان و برزیل در نیمه نهایی گذشته را نگاه کنید می بینید که برزیل شوت های بیشتری داشته اما ژرمن ها با نتیجه ۷ بر ۱ آنها را در هم کوبیدند. بنابراین آمارها دیگر کاربرد چندانی نداشته و باید تحلیل های عمیق تری را در دستور کار قرار داد.

این سیستم با ترکیب دید کامپیوتری و جستجوی مبتنی بر یادگیری ماشینی پاسخ سوالات مربیان را پیدا می کند.

رقابت های جام جهانی به صورت فشرده برگزار شده و تیم ها تنها حدود چهار روز فرصت آماده سازی دارند، در چنین شرایطی است که اهمیت سیستم های سریعی نظیر STATS Edge مشخص می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا