آخرین خبرهابین الملل

ترامپ دستور توقف جدایی والدین و فرزندان مهاجران غیرقانونی را صادر کرد

مهاجران غیرقانونی

در پی شدت گرفتن انتقادهای داخلی و خارجی، رئیس جمهوری آمریکا در سیاست جنجالی خود مبنی بر جدا کردن مهاجران غیر مجاز از فرزندان آنها تجدید نظر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، بنا بر دستورالعمل جدید دونالد ترامپ، مهاجران غیرقانونی و فرزندان زیر ۱۸ سال آنها باید با همدیگر در گذرگاه های مرزی توقیف بشوند. معلوم نیست که دوره بازداشت آنها چه مدت خواهد بود.

بنا بر مقررات فعلی، در صورت توقیف مهاجران غیرقانونی، دولت فدرال حداکثر می تواند فرزندان آنها را به مدت ۲۰ روز با آنها نگه دارد. روزنامه نیویورک تایمز آمریکا پیش از این به نقل از یک منبع گزارش داده که دونالد ترامپ قصد دارد که اجازه توقیف نامحدود کودکان و والدین در کنار هم را صادر کند.

همچنین رسیدگی به پرونده بزرگسالان دارای فرزند در اداره مهاجرت اولویت پیدا می‌کند.

دستور جدید سیاست “تحمل صفر” دولت ترامپ را تغییر نداده است. بنا بر این سیاست جنجالی، اشخاصی که به طورغیر قانونی از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا بشوند دستگیر و تحت پیگرد قضایی کیفری قرار می گیرند.

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه بعد از امضای دستور جدید خود گفت: این (دستور) اعضای خانواده ها را در کنار هم نگه می دارد و هم زمان اطمینان حاصل می کند که ما مرزی بسیار قوی و محکم داشته باشیم.

ترامپ پیش از این در کاخ سفید گفته بود که جمهوری‌خواهان می خواهند که اعضای خانواده های مهاجران غیرقانونی را در کنار هم نگه دارند. وی اظهار کرد: من به زودی چیزی را امضا می‌کنم که این کار را انجام خواهد داد.

این در حالی است که رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه شنبه طی نقطی از سیاست خود دفاع کرده و گفته بود: وقتی که شما والدین را به دلیل ورود غیرقانونی به آمریکا محاکمه می‌کنید که باید هم چنین بکنید، باید فرزندانشان را از آنها جدا کنید.

ترامپ بارها دموکرات ها را مقصر اجرای سیاست سختگیرانه خود دانسته است؛ مقامات ارشد دولت ترامپ پیشتر اعلام کرده بودند که جدایی فرزندان از والدین آنها به عنوان یک نیروی بازدارنده در برابر ورود مهاجران غیرقانونی عمل خواهد کرد.

انتقادات بین المللی از سیاست دولت ترامپ بالا گرفته است؛ از جمله ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفته است: نگه داشتن کودکان در آنچه به نظر می رسد قفس باشد، عمیقا آزار دهنده و اشتباه است.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، نیز اقدام دولت آمریکا را “غیراخلاقی” خوانده است. علاوه بر اعضای دموکرات کنگره آمریکا، تعداد زیادی از نمایندگان جمهوری‌خواه نیز با این سیاست مخالفت کرده اند.

بیش از ۱۰۰ تن از کارکنان شرکت مایکروسافت هم روز سه‌شنبه در نامه سرگشاده‌ای خواهان توقف همکاری با گشت مرزی ایالات متحده شدند.

لورا بوش، همسر جورج بوش پسر هم پیش‌تر با صدور بیانیه ای سیاست جنجالی دولت دونالد ترامپ را بی رحمانه و غیراخلافی توصیف کرد. او که در ایالت تگزاس زندگی می کند، جدا کردن فرزندان و والدین و فرستادن آنها به مراکز مخصوص از جمله در ایالت خود را با بازداشت گروهی ژاپنی‌تبارها در آمریکا در دوران جنگ جهانی دوم مقایسه کرده که به گفته او، هم‌اکنون یکی از شرم‌آورترین فصل‌های تاریخ ایالات متحده محسوب می‌شود.

بنابر بر آمار رسمی دولت آمریکا، تا به حال حداقل ۲۰۰۰ کودک که به همراه والدین‌شان به طور غیرمجاز وارد خاک آمریکا شده بودند، جدا و در مراکز موقت اسکان یافته‌اند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا