آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

هواوی در استرالیا هم به جاسوسی متهم شد؛ چینی ها برای ماندن تلاش می کنند

جاسوسی هواوی

به گزارش تدبیرشرق، به تازگی مقامات استرالیا نامه‌ی سرگشاده‌ای به شرکت هواوی ارسال کرده‌اند و مدعی شده‌اند که فعالیت‌های این کمپانی تولید کنند‌ه تجهیزات موبایلی چینی، ریسک‌ امنیتی زیادی دارد و ممکن است تیرگی رابطه استرالیا و چین را افزایش دهد. از این رو کمپانی چینی سعی کرده تا به هر شکل ممکن نگرانی سیاستمداران استرالیایی را برطرف کند.

با این حال به نظر می‌رسد که کمپانی هواوی دیگر نتواند در حوز‌ه‌ی ارتباطات موبایلی ۵G استرالیا فعالیت کند و تجهیزات این چنینی برای دولت این کشور فراهم کند. این مسئله بدین خاطر است که کشور یادشده می‌ترسد که یک شرکت چینی به زیر ساخت‌های ارتباطی و حساس استرالیا به دست پکن بیفتد.

هواوی

از طرف دیگر هواوی هر گونه اتهامی را رد کرده و نامه‌ای به سیاست‌مداران اروپایی ارسال کرده تا رضایت‌ آنها را برانگیزد. شاید این نامه موجب شود که استرالیا به این شرکت چینی اجازه دهد تا در حوزه‌ی ساخت شبکه‌ی ۵G در این کشور فعالیت کند.

سال ۲۰۱۲ میلادی، به هواوی اجازه داده نشد تا در مناقصه توسعه شبکه پهن باند ملی استرالیا شرکت کند چرا که آژانس امنیت اطلاعات این کشور نگرانی‌هایی در حوزه‌ی امنیت سایبری کمپانی چینی داشت. حال گزارش شده که همین دلیل موجب شده، کمپانی یادشده بازهم نتواند تجهیزات شبکه‌ی ۵G را برای این کشور به ارمغان آورد.

هواوی

حال هواوی  سعی کرده با نامه‌ی ارسالی‌اش توضیح دهد که کنار گذاشتن این شرکت از این پروژه می‌تواند هزینه‌های تمام شده را چند برابر کرده و حتی موفقیت آن را در استرالیا به خطر اندازد.

علاوه بر این نامه‌ی یاد شده که توسط یک مقام دولتی به نام جان لرد و دو تن از مدیران ارشد هواوی امضا شده، نگرانی‌ های مطرح شده درباره‌ ریسک امنیتی ملی احتمالی در صورت امضای قرارداد همکاری را اشتباه قلمداد می‌کند چرا که هیچ مدرکی دال بر این مطلب وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا